torsdag 23. september 2010

Indignert kjerring

Med referanse til forrige innlegg, hvor jeg altså i følge denne høyst upålitelige og useriøse testen er en kjerring helt uten sexappeal, føler jeg for å komme med noen ytringer. Til tross for at testen er upålitelig og useriøs..

Jeg er altså en kjerring fordi jeg av og til, noen ganger, innimellom tar med meg en plastpose i beredskap for den våte paraplyen. Jeg trodde aldri at dette skulle lede til at jeg mista all sexappeal. Ikke det at noen vil påstå at paraplyer eller tilhørende poser er sexy, men likevel.

Makan! Er god gammeldags høflighet kjerringaktig nå, da? Tenk deg en stappfull buss i rushtida en grå høstmorgen hvor regnet høljer ned og kun de på en elefantdose antidepressiva klarer å smile. Vil du da stå klemt inntil 1) en slask med gjennomvåt, illeluktende paraply (sikkert med et par herpa spiler) som trykkes mot deg og etterlater en kald og våt dam av møkkete regnvann på dine lyse bukser eller 2) en høflig dame som tenker på sine medpassasjerer og putter den dryppende paraplyen i en pose?

Ja, jeg bare spør.

Jeg prøver å lære seksåringen normal folkeskikk og høfliget, men det skal jeg altså slutte med. Jeg vil jo ikke at hun skal bli oppfatta som kjerring bare fordi hun husker på å takke for seg eller reise seg for en gammal krok på bussen.....på den annen side, jeg vil jo ikke at andre skal tenke sexappeal når de ser henne heller...

Å, nok en utfordring i foreldrerollen. Kjerring eller sexsymbol...

Kjerringa


Paraply fra flamingo.no





16 kommentarer:

  1. Kjærring! (jeg mener ikke deg, altså.... Men heller kjærring en sexsymbol) Og kjærring-sex er ikke så verst, dét heller. Jeg mener ikke sex MED kjærringer... Jeg mener sex SOM kjærring..... Er ikke helt sikker på hvor jeg vil med dette - men det var det med kjærring og sex som førte tankene i alle retninger. Ja, du skjønner sikkert hva jeg mener ;) Sukk....

    SvarSlett
  2. Høflighet er ikkje kjerringaktig. Tvert imot -mange kjerringar er svært uhøflege, eit av kjenneteikna kanskje? ;) Ha ein fin dag!

    SvarSlett
  3. Den testen var da ikke useriøs og upålitelig?!! Hilsen kvinne med masse sexappeal.

    SvarSlett
  4. Haha, jeg må le av deg! Det var sikkert en kjerring som skrev den testen, og hun glemte å ta med at hun:

    -Alltid klager over maten på cafe/restaurant (for salt mat, at kjøttet man bestilte medium stekt var rødt, at pinnekjøttet ikke var laget AKKURAT som i heimen etc)

    -Betiller kun forrett på restaurant "fordi man er så mett", også etterpå klager over at forretten er ALTFOR liten!

    -Klager over at man har fått mindre vin i sitt vinglass enn venninnen, for så å bli storfornøyd når servitøren ironisk fyller glasset helt opp til kanten.

    -Spiser ute med kollegaene, men venter med å betale til alle har betalt, slik at hun kan iregne tipsen som endel av sin betaling..

    Ha en fin dag, og ta med posen til paraplyen, du. Vil mye heller stå ved siden av deg, fremfor hun derre med den illeluktende paraplyen. (selv om hun har aldri så mye sexappeal)

    SvarSlett
  5. Jeg ble også kjerringaktig - det er tidlig i en alder av 34. Hva blir jeg da når jeg er 75?

    SvarSlett
  6. OI så fin paraply! Den vil jeg ha!

    vet dere forresten at 'kjærring' egentlig er et kjælenavn (kom nu hit, du kjærringa mi), og en forkortelse av 'kjære inga mi' ? :)

    SvarSlett
  7. Hi, hi. Høflighet er aldri feil, men skal tro om det forbindes med "snill pike" og "snill pike" er lik usexy?? Testen var forøvrig helteit, som alle tester av denne typen. :-)
    Jeg trur ikke at du er kjerring!

    SvarSlett
  8. Eg vil jo sei at dette var ein høgst seriøs og særdeles grundig test, så eg er glad for å se at du tar konsekvensen av dette og slutter med dine kjerring-fakter! ;)

    SvarSlett
  9. Dette er både en svært seriøs og godt vitenskapelig dokumentert test. legg igjen posen hjemme neste gang, så skal du se du får sexappeal du og:-)

    SvarSlett
  10. Jeg er ei halvgammal praktisk kjærring og er sexy når det passer meg, med eller uten handlepose og dumme tester! Og jeg er stolt av det, så det så ;op
    Alt til sin tid selvfølgelig, he he;-)


    Klem fra Grete

    SvarSlett
  11. Ærh ikke bry deg om den teite testen! Jeg tipper at du er rimelig hot der du går rundt helt tørr med paraplyen din!

    SvarSlett
  12. Hehe, det er truffet ei nerve her skjønner jeg :o)) Jeg synes du skal fortsette med pose til paraplyen jeg (*trøster*), JEG synes ikke at det er kjerringaktig i det hele tatt :o))

    SvarSlett
  13. Tja... dilemma det der! Bustemannen prøver alltid å vinkle kjerring til at det er noe positivt hver gang jeg blir arg fordi han titulerer meg som kjærringa. Det innehar jo ordet kjær, og derfor er det bare fryd og gammen mener han! Vel, hvis så er tilfelle kunne han jo bare kalt meg sin kjære i stedet. Nåvel. Kjerring eller sexappeal? Finnes det ingen mellomting da?
    Og jeg tar ikke med meg plastpose til paraplyen helt enkelt fordi den har et trekk, min. Og det er viktig å tenke på sine medpassasjerer!

    SvarSlett
  14. Jeg slenger meg på Pia og stoler blindt på testen! Klem sexysilje!

    SvarSlett
  15. Hallo!! Er du blitt ei sur kjærring no, det er værre enn berre kjærring. Slutt med paraply du, litt wet-look gjer underverker med din skrantande sex appeal ;)

    SvarSlett
  16. Jeg ble bare litt kjerringaktig, jeg. Men måtte skrive litt om denne utrolig seriøse testen på bloggen min allikevel...

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...