lørdag 25. september 2010

Hvorfor Innerst i veien

Blogger kommer i ulike fasonger, farger og innhold, men alle har de et navn. Noen navn viser hvem som er hjernen bak, f.eks. Else Berits blogg. Noen mer enn antyder innholdet, Karis Keramikkblogg, mens andre er kanskje mer diffuse som Ripe i lakken. Nå har jeg bare funnet på og ikke gjort research om disse navnene faktisk eksisterer.

Hvorfor heter denne bloggen Innerst i veien? Vel. Jeg ramla liksom bare inn i dette med blogging en kjedelig novemberkveld og hadde vel ikke noe definert mål med blogginga annet enn at jeg var nysgjerrig. Jeg klikka litt her og litt der og plutselig skulle jeg komme opp med et navn. Øh, hva skulle det være?



Jeg tror at jeg kan ha vært påvirka at interiørblogger. Mange av dem har jo navn som Mariannes Hus eller noe som forteller noe om hvor dette huset, hjemmet og interiøret befinner seg som Leiligheten på Toppen.

Mangel på fantasi avgjorde altså denne bloggens navn. Blæh. Ikke så spenstig og muligens ikke så opplysende om innholdet, men jeg er trofast overfor navnevalget. Jeg bor jo tross alt innerst i veien, det er sant. Dessuten er det her i huset innerst i veien, i familiens lune hi at mye av det jeg blogger om foregår. Og da synes jeg også det også er passende å beholde headerbildet med inngangspartiet, selv om det er nokså håpløst amatørmessig laga.

Mange andre har spenstige bloggnavn, andre har like kjedelige navn som meg (ikke bli fornærma nå da).
Nå lurer jeg fælt på hvorfor din blogg heter som den gjør.

Elisabeth

20 kommentarer:

  1. Tja...en skånsk dame i Oslo var vel selvsagt på en måte...? Lørdagsklem til deg!

    SvarSlett
  2. Jeg har jo et veldig spenstig og fresht bloggnavn. Trodde jeg måtte mellom Pias hjørne, Pias side eller Pias tanker. Men tro til med Pias verden.

    SvarSlett
  3. Jeg synes du har et flott bloggnavn, jeg! Mitt ble ganske kjedelig "Rødhettes verden" i mangel av bedre fantasi. Jeg tror kanskje jeg kommer til å endre navn senere, men enn så lenge får den hete som den heter. Det er jo hva som skjer i min verden som jeg blogger om. Stort og smått. :)

    SvarSlett
  4. Mitt bloggnavn "Lillebie" er rett og slett fordi jeg er lav og bifil. Lillebie.

    ha ha kreativt!

    SvarSlett
  5. Jeg synes slett ikke navnevalget er dårlig, snarere tvert imot.

    Mitt bloggnavn - Smykkas - ble opprinnelig brukt i en annen sammenheng, nemlig registrering av enkelperson foretak. Jeg brukte hjernecellene både lenge og vel. Men plutselig var det der:

    Smykk er de første bokstavene i smykke og as er de første bokstavene i mitt eget navn.

    Og slik har det vært i mange sammenhenger, og det jeg er mest stolt av, er at jeg fant på navnet helt alene.

    Klem

    SvarSlett
  6. Jeg synes at både navnet og toppbildet har passet perfekt. Ja, profilbildet også med de orange Crocene.
    Jeg hadde vel heller ikke noe klart navn da jeg logget inn for første gang. Heldigvis var bestemors hage ledig som blognavn. Jeg synes det har passet hele tiden og jeg forklarer navnevalget helt øverst.
    Hvis jeg hadde gjort bedre undersøkelser så hadde jeg funnet ut at navnet allerede var i bruk av andre som firmanavn med nettsider. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort hvis jeg hadde visst det.

    SvarSlett
  7. Innerst i veien er familiært, og jeg tror det er et godt sted å komme til. Alltid hyggelig når det fokuseres på hjemmet. Da er man stolt av det. Synes du har et fint og tiltalende bloggnavn.

    Siris hverdag ( - mer eller mindre) - er nettopp det. Min (og min families) hverdag og fra hvilket ståsted jeg ser verden. Og fordi livet også inneholder høytidsdager og sommerferier - mer eller mindre.
    Var innom mange tanker, hjørner, verdener, ståsteder ets. Men "det enkleste er det beste" - derfor altså http://sirishverdag.blogspot.com/

    SvarSlett
  8. Heia)Navnet ditt er kjempefint, likære godt)

    "Lottas himmelrom" er fordi jeg skriver om alt som gleder meg og som jeg syns er himmelsk. Det skal være koselig og et hyggelig sted "å være". Det kan nok også ha litt med min tro å gjøre, uten at jeg "prakker" det på bloggen.

    HA en fin kveld bebe!
    Klemmer:)

    Ps. Syns snuskebassa på siden her må være det kuleste navnet ever;)

    SvarSlett
  9. "Akka bakka BONKA RAKKA..." var den første barneregla jeg lærte som liten. Og jeg synes det er litt schvung over det. Og siden jeg driver med forskjellig håndverk - er det er navn jeg kan dra nytte av senere; Morsomt merke-navn.
    Inners i veien er et supert navn. Og det slo meg ikke som en interiørblogg ved første møte, men som et sted hvor det skjer noe hyggelig! Og nå vet vi jo at det skjer mye artig, der i Elisabeth-heimen. God lørdagskveld :)))))

    SvarSlett
  10. Jeg liker Innerst i veien, og jeg liker bildet ditt i bloggen ogs. Det er autentisk, og litt kult!!

    Jeg tenkte lenge på bloggnavn. Jeg ville det skulle være et navn på en person og noe som hadde enten med mamma å gjøre eller feminisme ... Og så kom jeg på mammadamen, og da gjorde jeg litt research ...

    og nå våknet lillegutten min ...:-)

    SvarSlett
  11. Kjenner igjen den folelsen av "ja, hva skal den hete, da...?"

    Det ble "From My Corner of England" fordi jeg bor i England og fordi jeg skriver om litt alt mulig som jeg er opptatt av. Det er jo en slags dagbok for var familie og i utgangspunktet tenkte jeg at dette blir et 2010 prosjekt. Planen er a printe den ut og binde den inn nar aret er omme og sa far jeg se om jeg fortsetter. Forelopig er det nok fare for det for dette er blitt en STOR hobby som jeg har fatt sa mye inspirasjon av! ;-)

    ha en fin sondag!

    klem Mette

    SvarSlett
  12. Det var sønnen som inspirerte meg til blogging, for å få utløp for litt skrivekløe. Det går litt opp g ned med kløen det må jeg innrømme, men jeg klorer meg da fast enda.

    Navnet "Bedehuset" kommer av at vi faktisk bor i et tidligere bedehus. De eneste bønnene som måtte komme fra huset nu må være om godt vær eller en lottogevinst. Jeg håper virkelig ikke at folk lar seg skremme av navnevalget.

    SvarSlett
  13. Jeg synes det er koselig å komme til Innerst i veien og synes slettes ikke at navnet er kjedelig :)
    Mitt bloggnavn ja. Juni fordi det er da jeg er født. Balansekunst er delvis fordi jeg går mye med høye heler men mest fordi jeg synes livet til tider er en balansegang.

    SvarSlett
  14. Fordi jeg begynte å blogge da jeg reiste på feltarbeid til Ghana i 2006, og da ble det "På 4 hjul i Afrika" (litt intern sosanthumor, men vi sukker oppgitt av alle som bruker "Afrika" som om det er et land. "åååh, ska du te Aaaafrika??? NEI, æ ska t GHANA!!;)

    Så lå bloggingen på is helt til jeg hadde fått Alma (og plutselig oppdaget en hel bloggverden utenom alle tenåringsbloggene med outfits osv), og da måtte det en navneendring til = "Guro og Alma - på 4 hjul i svingene". Du vet, rullestol, 4 hjul osv :)

    Fin søndag til deg!

    SvarSlett
  15. He he så søt du er :):) Innerst i veien var det som fikk meg til og legge meg som følger..synes det hørtes spennende ut :)Mitt navn kom via et maleri...SKRIKET.. hadde dukket opp i min male verden. ♥ ♥.. og det ble....Renates SKRIK ...

    SvarSlett
  16. Synes innerst i veien passer fint og er et godt navn på bloggen.
    Navnet Dagdrømmeren ble til fordi jeg først brukte bloggen som et sted til å publisere diktene og de andre tekstene mine. Synes navnet passer fint til meg for jeg liker å drømme meg bort fra hverdagen både i egne og andres tekster :)
    Takk for hyggelig kommentar hos meg. Knerten skal gifte seg var litt skummel, men ikke så veldig at femåringen min synes det gjorde noe. Treåringen kom krypende opp på fanget mitt ei stund på det nifseste. Begge synes filmopplevelsen var helt fantastisk selv om det var litt skummelt ei lita stund. Jeg synes også filmen var bra. God animasjon og flott skuespillerprestasjoner fra Lillebror.
    Ha en fin søndag
    Klem Tonje

    SvarSlett
  17. Jeg liker bloggnavnet ditt godt! :)

    Da jeg skulle starte bloggen brukte jeg sikkert to uker på å bestemme meg for hva bloggen skulle hete. Valget falt på Godt Isolert siden vi bor i et gammelt tømmerhus med tykke vegger som er etterisolert både innvendig og utvendig. Huset er dermed veldig godt isolert og siden jeg blogger om huset vårt og livet inne i det (stort sett) syntes jeg det passet bra!

    Klem!

    SvarSlett
  18. Jeg syns bloggen din er langt ifra kjedelig, på alle måter! Navnevalget ditt er treffende, og passer perfekt! :)

    Som alle andre vridde jeg hjernen godt før jeg kom opp med bloggnavn, og resultatet er et produkt av kreativitetstørke...
    Maske fordi jeg både strikker og hekler (litt, av og til) og Mamma fordi jeg er nettopp det.

    SvarSlett
  19. Koselig blogg du har, og jeg likte det siste innlegget ditt om bankkort :-) Man kan lett kjenne seg igjen der ja :-) Le le

    Mitt bloggnavn tenkte jeg lenge på.
    Bobba er et kallenavn og først her bloggen "Bobbas litt av hvert".
    Men det ble for langt og kjedelig. Så kom jeg over en blogg som het noe med -"ting", så da ble det Bobba-ting, fordi jeg bare bruker bloggen til det som faller meg inn.
    Mest strikk i flere varianter, men der kommer vel andre ting også.....

    SvarSlett
  20. Eg er dagleg ein tur til innerst i veien, og er glad for eg oppdaga denne plassen.
    Navnet mitt vart slik fordi eg vil vere litt anonym, og eg var litt usikker på om eg fekk til dette her med blogg. Hadde lest ein del bloggar om handarbeid og interiør, og vert litt bitchy når alt berre er så perfekt. -Og eg er veldig glad når eg oppdaga at her var mykje anna enn interiør og handarbeidsbloggar :)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...