mandag 13. september 2010

Må vite alt...

Middag innerst i veien og Mann og Madame diskuterer forsikring og at vi må øke antall kilometer per år på bilforsikringa. Ikke akkurat et spennende tema, men seksåringen vil gjerne delta.

-Hva da, mamma? (ingen synbar respons) Mamma, hva mener du?.....Mamma, hva snakker dere om?

-Forsikring (småirritert). Det er ikke alt du trenger å vite om.

-Jo, jeg og mormor trenger å vite alt!

Og for de som kjenner Trollets mormor, som liker å stikke nesa si i det meste og har en mening om det meste, var dette en meget treffende kommentar. Godt observert.

Forsikringspraten ble resolutt avslutta med gapskratt.

Elisabeth

10 kommentarer:

  1. Hihi, ja de små skal da være med på det som skjer og diskuteres i familien! Her har storebror på 3 år begynt allerede! Han er helt klar på at det er HAN som bestemmer veien vi skal kjøre om vi er litt usikre! Hihi... Morsomme ting å ta vare på for fremtiden da! Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Såå merkelig, slik er ikke mine barn og mor ;op De holder seg på behørlig avstand hver gang det er voksenprat og min mor sier ikke et pip om jeg skulle slenge steikepanna i hue på gubben en gang ;-))

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  3. Herlig kommentar. Mormor liker nok den! Det var dette med eplet og stammen, vettu...

    SvarSlett
  4. Herlig kommentar...
    Ha en fin ettermiddag
    Klem

    SvarSlett
  5. Hum...humelihum...leser mormor din blogg...?

    SvarSlett
  6. Haha - det er nesten litt sånn her hjemme også. Bortsett fra at snupsi har STORE nok ører og får allikevel med seg det meste - med eller uten mormor'n sin...

    SvarSlett
  7. Hehehe LOL Så bra !! De sier så fantastisk masse gøy de små. Jeg fikk følgende spørsmål av miniprinsessa i dag: "Mamma ?? Hva hadde du gjort hvis en løve hadde kommet heeeeelt i fra afrika og hit og tatt bordet vårt og kastet det ned på bakken?? Hva hadde du gjort da mamma??" Fantastisk hærlig :D Ønsker dere en kjempeflott kveld videre!

    Klem fra Torunn

    SvarSlett
  8. Jeg tror det er første gang jeg har opplevd gapskratt over noe så bedrøvelig som bilforsikring.

    Fikk meg en skikkelig god latter.

    Klem fra Astrid

    SvarSlett
  9. Herlig kommentar:-)
    Nydelige i den alderen!

    Ha en kos ny uke!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...