tirsdag 21. september 2010

Andreklassepensum

Den ene uka var ukesleksa for andreklassingene å lære seg utenat sitt eget brukernavn og passord.

Den neste uka sto ID på lekseplanen.

Og man vil jo være en god mor, en mor som følger med og følger opp sin unge håpefulle, en mor som stiller opp, en mor som engasjerer seg.

Så mor forbereder den lille eleven om id. Man har bankkort som viser hvem man er og man har passet, det aller viktigste identifikasjonspapiret. Mor forklarer, mor forteller og mor viser eksempler.

Og den lille eleven ser oppgit på sin mor og sier; Mamma, jeg tror id har noe med islam å gjøre, assa...

Denne uka øves det på adjektiver. Og vi stemmer alle i: Mor er dum!

Elisabeth, vranglærer
Rappa fra 123tegneserier.com

29 kommentarer:

  1. Ho-ho.

    Jeg er IKKE dum, for før du kom til poenget med id, så skjønte jeg at dette ikke hadde noe med indentifikasjon å gjøre.

    Nå herjer jeg videre med lett hjerte.

    Klem fra Astrid

    SvarSlett
  2. Hahaha.... Akkurat det samme opplevde vi på jobben også, men siden det er jeg som er læreren og de som "dummet seg ut" var noen foreldre i min klasse, fikk vi oss en god latter på arbeidsrommet vårt på de "dumme" foreldrenes bekostning!! ;o)

    SvarSlett
  3. Ha ha! Men vet du hva- det skrives Eid. Så her er det faktisk de som har skrevet ukeplanen som bør tillegges litt av misforståelsen.

    Hilsen en fjerdeklasselærer.

    SvarSlett
  4. Huff stakkars deg. Typisk uflaks

    SvarSlett
  5. Tji-hi. Men sikkert nyttig å læra litt om ID og. ;)

    SvarSlett
  6. Ler høyt nå. Hvordan KUNNE du ta så feil? ;-)

    SvarSlett
  7. He he! Men da veit iallfall jenta forskjellen på id og id... :)

    SvarSlett
  8. Haha! Trollet må berre venne seg til at mor kjem med dumme,teite, flaue forslag i åra som kjem ;)

    SvarSlett
  9. Ha-ha-ha! Fantastisk! Kanskje Trollet bør tipses om å skrive ned sin mors gullkorn... ;)

    SvarSlett
  10. Tihi...
    Selv jeg som lærer kunne ha gått på den altså - så jeg syns du var flink jeg!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  11. hehehe... har gått i samme fella :)) dumme mamma fella

    SvarSlett
  12. He, he! Fantastisk!
    Lykke til videre med lekselesingen.
    Klem Igi

    SvarSlett
  13. Til Camilla - fjerdeklasselærer:
    Det kan skrives både Eid og Id. :o)

    SvarSlett
  14. he he ikke alltid like lett å henge med hundre prosent ;)

    SvarSlett
  15. Camulen har rett - kan skrives både ID og EID. Legg til ul-fitr så skjønner du tegninga. Eller ul-adha, så skiller du de to idene fra hverandre.

    SvarSlett
  16. Mor er da ikke dum! Hun ser bare muligheter! ;o)

    SvarSlett
  17. ler så jeg rister! :) takk for en god historie.

    SvarSlett
  18. Fantastisk historie! Og som mor til en stk. 17-åring og en stk. 14- åring kan jeg bare trøste deg med at du kommer til å bli dummere og dummere med årene...... Mener å erindre at min egen mor ikke viste antydydning tl intelligens før jeg selv bikket 22.....

    Var forresten på datakurs selv for noen år siden, og en av mine med- deltagere var stille fortvilet fordi hun ikke fikk til å skrive passordet da hun skulle logge seg på..... Det kom bare stjerner i ruten hennes......

    SvarSlett
  19. He he;-) Morsomt! Jeg må tilstå at jeg nok hadde valgt samme definisjon som deg. Islam er liksom ikke veldig på dagsordene i denne delen av Utkantsnorge. VISA-kort, derimot...!

    SvarSlett
  20. Haha, jeg hadde nok bedrevet samme vranglære ;-)

    SvarSlett
  21. Hehehe... vet du, jeg hadde nok tenkt som deg ogsa og det til tross for at jeg har muslimer i familien (vel, har vel egentlig aldri sett at noen av dem feirer Eid...). Men hoytiden skrives/uttales jo "Eid"... Tror ikke du drev med sa mye vranglaere allikevel, jeg! ;-)

    ha en fin onsdag!
    klem mette

    SvarSlett
  22. Thi-hi... den var herlig!! :)
    Gleder meg til å fortelle den til mamma som er lærer, tipper den kommer til å more et helt lærerværelse!!
    God onsdag!!

    SvarSlett
  23. ***KNEGGLER***
    Og for en seig kommentar - tørrvittig og informativ!
    Lykke til videre mor :))
    Varm klem fra Lokki

    SvarSlett
  24. Hehe, jammen ikke lett å være god forelder i disse dager :-) Nå har jeg smuglest bloggen din i noen uker, og fått meg en latter ganske så ofte, så nå er det vel på tide å legge igjen en kommentar.. Kjempeflott blogg du har! Ha en fin dag!

    SvarSlett
  25. Herlig historie! Tusen takk! he he!

    SvarSlett
  26. Dagens andrekllassinger er altfor smarte nå til dags. Ergo: Du er ikke dum. ;)

    SvarSlett
  27. -Og jeg kan tydeligvis ikke skrive.. Hostet opp dobbelt sett bokstaver, men du skjønte vel hva det sto.

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...