tirsdag 28. september 2010

Se hun syr!

Jada, det er kommet en symaskin i hus innerst i veien. Bare det fortjener husmorpoeng, synes jeg.

Jeg har jo innbilt meg at kun mangelen på et slikt elektrisk vidunderverktøy hindrer meg i å kreere de flotteste puter, poser, duker med mer.

Vel, dette er i alle fall en sped begynnelse; Voila, en pose!




Ja, jeg har ikke funnet ut hvordan man får skjulte sømmer og pen løpegang, men hallo jeg har APPLISERT!!

Dere proffe sydamer bes se forbi åpenbare feil og uskjønnheter i verket, dere forstår jo at jeg aldri vil gå dere i næringa. Litt flaut å vise fram dette til dere, men jeg hever meg over det og suger på egen karamell og utdeler husmorpoeng all mass.

Modern, som ikke er kjent for å ta av og klappe euforisk i hendene over sin datters hjemmelagde kreasjoner, kommenterte: Ja, ingen har maken..

Trollet, min muse,  var i alle fall fornøyd og nå henger posen med skiftetøy på skolen. Og jeg har på merkelig vis fått en stor bunke stoff i skapet som venter på å bli forvandlet til noe nyttig. Ja, ja, vi får se hva det blir til.

Elisabeth, symaskineier

30 kommentarer:

  1. Og for en flott pose det ble :-)

    SvarSlett
  2. Jeg har lurt på om jeg skal tør å be noen av disse proffe sydamene om en steg-for-steg-forklaring på hvordan de syr poser med fôr og fin løpegang...

    SvarSlett
  3. Så flott da!
    Jeg ser ingen mangler jeg. Derimot ser jeg et fullstendig brukbart produkt, som ikke bare har nytteverdi, men også et estetsik utseende. Så gi deg selv enda noen husmorpoeng du :-)
    Klem fra Liv

    SvarSlett
  4. Fin var den! Og vi får fnyse tilbake til mødrene når de plutselig ikke klarer å håndtere en teknisk duppeditt lenger!

    SvarSlett
  5. WOW, Elisabeth! Eg er GRÅDIG imponert! Applikasjon til og med! Jeg synes posen var kjempefin! Hva blir det neste? En vimpelrekke????:-)

    SvarSlett
  6. Jeg er ihvertfall ikke i stand til å se feil og mangler. Hvor mange husmorpoeng har du gitt deg selv for denne innsatsen.

    Kanskje jeg burde dra fram symaskinen jeg også.

    Klem

    SvarSlett
  7. Ev. applikert ;)

    SvarSlett
  8. Bilde av maskinen! Min ble vist i går. Det kunne jo blitt reklameinntekter.

    Har dårlig samvittighet for maskinhetta jeg lovte deg i vår. Stoff og fôr ligger klart, men nå vil du vel ha flere husmorpoeng?

    SvarSlett
  9. Se der ja, du kan jo sy! Fiiin pose :)

    SvarSlett
  10. Imponerende!! MED applikasjon!! Bare det å finne fram symaskinen fortjener husmorpoeng her i huset... :)

    SvarSlett
  11. Jeg er imponert!!! Posen ble jo flott den!
    Jeg holder akkurat på å montere puten min og jeg sliter som alltid. Den blir jo rammeskeiv, men er det ikke sånn det skal være når noe er hjemmelaget?

    Jeg gir deg 100 husmorpoeng!

    Ha en fin kveld

    Klem

    SvarSlett
  12. Jeg synes at du har vært kjempeflink, posen var flott den ;-)

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  13. Imponerande! Har nettopp kjøpt meg sysmaskin eg også:) Kjem eit innlegg om det snart! Applikasjoner er langt over min
    tolmodighetsgrense, dersom den nye maskina ikkje er veldig grei å ha med å gjere då.... Det er sjølvsagt maskinene det er noko gale med, ikkje meg...

    SvarSlett
  14. Så fin en var!!! Du kan jo sy!
    Det blir spennende å se hva mere du vil lage fremover!

    SvarSlett
  15. Synes den ble søt! Selvfølgelig fortjener du husmorpoeng av dette!
    Ha en fin kveld
    Klem Tonje

    SvarSlett
  16. Nå var det fristende å si: "Drit i kjærringa!" Men det tar seg jo ikke ut. Jeg er bare helt allergisk mot alt som kan stoppe mennesker i å lære seg noe nytt. Den er kjempesøt. Kos deg med symaskinen din!!! Klem

    SvarSlett
  17. Skummelt, det er lett å bli stoffavhengig..

    SvarSlett
  18. Jeg er avsindig imponert! Hva du kan. Og så med sånn snurpelukking da. Nå kom jeg på et av de gamle innleggene dine, det om rumpefunksjonen.

    SvarSlett
  19. wow!! det er mer enn jeg klarer ;)
    her er det bare å ose stolthet, klappe seg selv på skuldern og si DU ER FLINK!!!
    ha en herlig kveld :)
    klem fra Barbro

    SvarSlett
  20. Ja, nå gir jeg meg ende over! Venter på vimpelrekke nå! Og ugle!

    SvarSlett
  21. Jøssenammen! Her har det skjedd saker og ting. 69 husmorpoeng??? Du har virkelig stått på Elisabeth. :)Fin pose.

    SvarSlett
  22. Grattis med symaskin og velkommen til syklubben :) Nice pose, og applikering da du ;) Følger spent med hvilke andre godsaker som kommer... For det kommer nok på løpende bånd. Trust me, du blir hekta på stoff ganske fort... Det er farlig!!

    SvarSlett
  23. Hei jenter, tusen takk for all ros. Ja, applisert, applikert, whatever he he. Jeg kan jo ikke begrepene en gang, en del av sjarmen til en amatør. ☺☺

    SvarSlett
  24. Ikke blogg så fort! Jeg henger ikke med! Hehe :-) Masse flott å hente seg igjen på. Lo godt av det økonomiske innlegget ditt, en anelse gjenkjennende.

    Så fin pose du har sydd!! Applikasjon og greier! Duktiga tjej! Imponert, altså! Gleder meg til å se neste prosjekt :-)

    Busteklem fra shippertaksnelliken

    SvarSlett
  25. Så flink du er er helt stum her...Sjedd mye her mens jeg har vært for opptatt,med mitt...
    Ha en strålende kveld :)Og sov godt..kan komme mye kreativt fram i drømmeland ;)

    SvarSlett
  26. Å glemte og si at din datter hadde en konge kommentar hi hi...

    SvarSlett
  27. Flott pose!
    Dette kan du jo allerede!
    Hvis du vil skjule sømmen ved løpegangen så syr du bare et bånd over :)
    Jeg er blitt en poseracer i løpet av sommeren ;)

    SvarSlett
  28. Jeg er rimelig og oppriktig imponert.
    Lurer nesten på om jeg skal børste støv av min egen - så inspirert ble jeg nemlig.

    SvarSlett
  29. Du kan nok mer enn du tror, min venn! Pose er en fin begynnelse. Og det er jo nettopp det med hjemmegjort: sjelden noen har maken. Ikke føl presset; men jeg gleder meg til å se kreativiteten din manifesteres i form av "hva som måtte komme ut av en runde med symaskina". Jeg er stolt av deg!!!

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...