onsdag 29. september 2010

Vidundermaskina

Her er min nye elektriske vidundermaskin, på oppfordring. Ja du kan se litt av den i alle fall. Som en skikkelig blogger så knipsa jeg selvfølgelig noen bilder under mitt første poseprosjekt, den med applikasjon, ja. Jada hverdagen dokumenteres. Spesielt interesserte kan titte på symaskiner.no sine sider.



Tror det er en grei nybegynnermaskin. Den heter Janome My Style 100 og har 12 saumar, inkl. nytte-, elastiske- og overlock saumar. 4-trinns  knapphol.  Justerbar stinglengde/breidde.  Moderne flokesikkert  undertrådsystem med topp mating av undertrådspole. Enkelt spoling av undertråd.  Ein hånds trådkuttar.  "Snap-on" syføtter.  Nedfellbar transportør.  Bærehåndtak.  Friarm med  sybord og rom for oppbevaring av tilbehør.

Ja, jeg skjønner jo ikke hva jeg trenger alle 12 sømmene til og overlocksøm, er det et finere ord for sikksakk eller hva?

Ja, jeg finner vel ut av det - eller ikke.

Sånn så det ut da jeg skulle spole undertråd for første gang..




Da lurte jeg på om 1)jeg hadde kjøpt en dum maskin eller 2) jeg var dum.  Jeg ga ikke opp og prøvde en gang til og konkluderte med at verken jeg eller maskina var dumme, vi måtte bare bli kjent først.

Men jenter, ikke forvent et ras av syinnlegg her nå, jeg og maskina er ikke blitt gode venner ennå.

Elisabeth ♠

13 kommentarer:

  1. Ha, ha! Det er akkurat samme maskin som eg har kjøpt. Så kanskje eg berre kopierer innlegg ditt, med litt tilpasning, og limer det inn på mitt innlegg.... ;)Eh , bortsett frå at eg fekk til spolinga då, men som sagt applikasjon vert det verre med.

    SvarSlett
  2. Jeg ønsket meg en symaskin og hadde masse potensielle prosjekter på gang. Jeg fikk en symaskin og mengden potensielle prosjekter økte.
    Det var til jul for to år siden. Jeg tenker av og til på det jeg har lyst til å sy... når jeg ser alle de flotte tingene som sys av bloggere lett som en plett så kjenner jeg at jeg er litt skamfull. Kanskje jeg skal hjem og sy i kveld...?
    Må tenke litt på det.

    SvarSlett
  3. Fine maskinen! Fine aplikerte posen! Fine deg! :)
    Gleder meg til å se neste syprosjekt - samme når det måtte bli :D
    Ha en nydelig dag!

    SvarSlett
  4. Jøss! ! Eg bøyer meg i støvet, imponerande. :)

    SvarSlett
  5. Janome er bra:-) Tenker du kommer til å bli skikkelig go´venner med symaskinen. Vi venter spent på neste syprosjekt.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  6. Nå beveger du deg inn på et helt ukjent område for meg, og jeg blir tom for kommentarer. Bortsett fra at alt det der virker fryktelig imponerende for meg. Og du kan nevne hva du vil om overlock og undelock og sikksakk - og jeg vil tro på alt du skriver. For jeg hakke peil.

    SvarSlett
  7. Jeg ser at løftet om flokesikkert system fungerte perfekt :p

    Syns du er tøff jeg! Jeg registrerer at Blogglandia begynner å bli en trussel mot de store klesbutikkene, i det fler og fler av oss tør å tilnærme seg symaskinen selv... Moro er det, og lykke til!

    SvarSlett
  8. Så fin! Jeg skulle ønske min maskin kunne overlocke! Det er jo kjempe greit for å sy på kantbånd, og sy i kantene for å hindre at stoffet rakner, eller å sy på applikasjoner med :) Du finner nok ut av det etterhvert som du prøver deg frem, utifra det du fikk til på første forsøk så er du nok en reser i løpet av no time!

    SvarSlett
  9. Symaskinen og jeg er heller ikke bestevenner, heller mer som bekjente... Jeg skal forsøke meg på å lage en vimpelrekke i kveld kanskje, så da er jeg spent på å se hva ditt neste prosjekt blir.

    Ha en fin dag, du og den nye vennen din!

    Klem

    SvarSlett
  10. Gratulerer med maskinen! Jeg har en superbillig sak - onsker meg en broderimaskin, men med min symaskinkunnskap sa er det kanskje litt "overkill"... ;-)

    Dere blir nok bedre venner etter hvert!

    klem Mette

    SvarSlett
  11. Har du JANOME?!? Med OVERLOCK?!?!? Gådd, i'm jealous!! Seriøst altså, jeg er virkelig det :)

    SvarSlett
  12. Ikke bare morsomt innlegg, men supre kommentarer også. Så mye mer gøy med Elisabeths nye symaskin enn en nymalt hvitt skap.
    Realitetsfotografering må du bare fortsette med.
    Det er forskjell på siksak og overlock.
    Jeg viste forresten fram min symaskin på mandag, selv om hovedpoenget nok var fargen på veggen bak.

    SvarSlett
  13. Gratulerer med symaskin! Alle maskiner har flere sømmer enn de man trenger i første omgang, bare ta deg tid til å bli kjent med din maskin og så begynner moroa med utforsking av pyntesømmer etterhvert!

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...