søndag 12. september 2010

Kjole og kake - og kjeks

Vi har vært på bursdag i dag og Trollet fikk mange komplimenter for sin nye kjole. Stolt fortalte hun at det er en designkjole. Jepp, det er det.

Dyktige Trine har kreert en lekker kjole i myk cerise velour og vakkert bomullsstoff. Virkelig en innertier, den kjolen. Til og med Mannen skryter uhemmet - av en kjole - det skjer ikke hver dag, for å si det sånn.



Teksten er fra Linus i Svingen-sangen, de strofene som alltid medfører allsang innerst i veien: Så spring no ut så fort du vinn, for heldig er den som skatten finn.



Bursdag betyr kake og familien vi besøkte har konstruert sin egen Oreo-kake. Det er visst en konkurranse på gang uten at jeg har klart å finne en link. Dessuten har visst konditorgjengen denne gangen brukt plagiaten Dots... HER kan du finne flere oppskrifter med denne populære kjeksen, Oreo altså.

Kaka var frisk og god, men jeg må bare innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor denne kjeksen er så superpopulær. Har jo lagt merke til at den til stadighet blir nevnt i amerikanske tv-serier av alle slag og så brukes merkenavnet som et uttrykk som beskriver kombinasjonen sort/hvit. Antar noe av populariteten skyldes at denne kjeksen har legitimert grisespising, den markedsføres med vri, slikk, dypp i melka...."Kjeksen som samler familien påstås det"....eh javel. Og nå har denne kjeksen endelig kommet til Norge, nei hvordan har vi klart oss før? Vi har jo helt amatørmessig dyppa både Mariekjeks, Bixit og de billige fylte kjeksene.....

Ønsker alle en strålende start på en ny uke, med eller uten kaker eller kjeks, går fint uten også...

Elisabeth

11 kommentarer:

  1. En kjeks vi spiste da vi var i Asia på langturer i vår glade ungdom - når vi ikke hadde melkesjokolade tilgjengelig. Derfor kan jeg ikke finne på å spise dette når jeg har et bedre alternativ tilstede.

    SvarSlett
  2. Oreokjeks kan jeg i grunn dy meg for, men oreokake derimot! Yummi! :o)

    Veldig fin kjole!

    SvarSlett
  3. Kjolene til Trine er knallfine - denne er intet unntak! Nydelige farger, og utrolig kult med den teksten!

    SvarSlett
  4. Definitivt ein av dei flottaste designkjolane eg har sett! Kan godt forstå at dåkke e fornødde :o)

    Nå kan eg gratulera deg med award og ser eg ;o)

    Alle så har fått den te nå e definitivt på favorittlista mi, så eg e storfornøyd!!

    SvarSlett
  5. Hei.
    Kjolen var virkelig kjempefin!!! Teksten gjør den spesielt kul. Jeg elsker Linus i svingen. Ei venninne har et par kjoler fra Trine og de er så fine....(jeg har også lyst på...).
    Ha ei god uke!

    SvarSlett
  6. He he ja vi er kanskje amatører :):) Du å æ ler :):)

    Kjolen var bare helt nydelig :)

    SvarSlett
  7. Kjolen var nydelig, skjønner godt at den falt i smak!

    SvarSlett
  8. Kjempeflott kjole! jeg har også til hensikt å legge ut bilder av snellene mine i sine kjoler - men ting tar litt tid i Berljot-land.

    SvarSlett
  9. Jeg er innom for å si HEI - lenge siden.... Livet mitt har fått totalomvending. Blir lite både blogging og facebook og den slag for tiden. Men HEI Elisabeth! Og jeg ER her innimellom :)

    Nyydelig kjole, asså!

    SvarSlett
  10. Tøff kjole til tøff jente. Kjenner ikke sangen, men vil tro teksten gjør lykke hos dere som kjenner den godt. :)

    Dypper helt amatørmessig en First Price sjokoladekjeks i melken- og stortrives med det. Ække så trendy av meg jeg, men må jo inrømme at jeg blir temmelig nysgjerrig på denne jippokjeksen. Det er jo sjokolade! -Eh.. Er det ikke det da? Kaken var ihvertfall både morsom og ser god ut. :)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...