lørdag 11. september 2010

Kul blogg award

Kule Ellen har gitt meg en Kul blogg award - kult! Og jammen fikk jeg ikke samme award fra Shy B også før jeg rakk å få ut finger'n som det heter...Og akkurat det uttrykket er litt småfestlig i denne sammenheng, hvorfor finner du ut om du leser videre.



Utmerkelsen krever at man skal liste opp 7 dupepdipper man ikke kan klare seg uten.

Jeg kunne nevnt q-tips, jeg kunne nevnt postkasseskoa mine, jeg kunne nevnt gamle tannbørster som er supre å vaske innimellom krinker og kroker. Jeg kunne nevnt eplekutteren min eller lokkåpneren. Kontaktlinsene mine kunne jeg definitivt nevnt.

Med de virkelige 7 tingene jeg ikke klarer meg uten er fingrene mine.


Jada, trenger en omgang med håndkrem...

Ja jeg har 10 fingre da, men i hvertfall to av dem er ikke så mye brukt. Det er de to helt ytterst. De er alt for korte og rekker ikke fram til tastaturet når jeg skriver, i hvertfall blir det veldig keitete om de skal være med på leken. Så jeg har mitt eget touch-system. Det systemet er hakket mer effektivt enn LTF (LetFinnTrykk). Og ellers er lillefingrene heller svake, sikkert fordi de ikke driver fysisk aktivitet. Ikke tar de tran eller SanaSol heller, noen små sveklinger altså, eksludert i grunnen av resten av gjengen. Bæres det bæreposer f.eks., får de ikke være med. Ganske brutalt å ekskludere dem, men survival of the fittest and all that.

Høyre pekefinger er jeg glad i. Den kan jeg peke med samtidig som jeg sier DEN vil jeg ha eller noe lignende. Dessuten passer den inn i høyre øregang.

Høyre tommel er veldig grei å skrape fastsatt tyggis på bordplaten eller sauseflekker på komfyren. Dessuten kan den være grei å ha om jeg skal haike til Nordkapp med et tv-team på slep eller noe sånt. Har ingen planer om det, men man vet jo aldri.

Høyre langfinger kan vises fram, men det benytter jeg den sjeldent til. Det er derimot en av de mest aktive disiplene i nevnte touch-metode.

Høyre ringfinger, der sitter gifteringen. Det synes jeg er flott. Når jeg er ute på byen sørger jeg for å vifte med gullet for å slippe alle de potensielle elskovssyke som jeg ikke er gift med. Siden jeg tross alt ikke er så mye på byen så er det heller ikke så mange elskovssyke å vifte bort, men ringfingeren er uansett kjekk.




Venstre tommel kan avlaste den høyre på haiketuren, det er langt til Nordkapp.

Venstre pekefinger passer fint i den venstre øregangen. Ja, venstre øye også. Dessuten er jeg kapabel til å peke med den også. Om jeg peker med både høyre og venstre pekefinger samtidig, da er jeg kul, da!

Venstre langfinger? Hm, dette får bli den tredje fingeren som ofres. Joda, den er ytterst aktiv på tastaturet den også, men en må ut. Sorry, men du nådde ikke helt opp i denne konkurransen. Om jeg skal skrive den setningen uten venstre langfinger blir det: Soy, mn u nå ikk hl opp i nn konkuansn. Hm, ser nå at den er ganske viktig likevel, den fingeren.. Men om jeg ikke hadde den på hånda, hadde jeg sikkert funnet opp et nytt touch-system, jeg er tilpasningsdyktig.

Venstre ringfinger ha ingen gullring å vifte med......ok, har ombestemt meg. Inn med venstre langfinger og ut med venstre ringfinger....

Det var alle 7, gitt. 7 meget viktige "duppedipper" jeg bruker masse - hver eneste dag. ☺

Jeg sender stafettpinnen videre til Snuskebassa. Det er en dame jeg mistenker har mange spennende duppedipper å velge mellom, håper du tar utfordringen og klarer å begrense deg til 7 ting.

Elisabeth ☺

15 kommentarer:

  1. Hahaha! Impressing! Måtte ta det på engelsk, høyres endå meir imponerande ut då ;)
    Snuskebassa er også ei imponerande dame :)

    SvarSlett
  2. Man kan jo si at du virkelig fikk satt "fingeren" på det viktigste instrumentet vi har, he he ;oD

    Helgeklem fra Grete

    SvarSlett
  3. *ler* Du tenker mye rart! :))))

    Og jeg holder ca fem over halv fem jeg gitt....

    SvarSlett
  4. Takker for utfordring! Så fikk jeg noe å fundere på denne natten også :-)
    Likte finger-innlegget ditt. Svært viktige dibbedutter. Jeg har jo lillehjernen, storehjernen...2 Nei, dette må jeg tenke grundig over.

    SvarSlett
  5. Hahahaha, ler meg ihjel!

    Venta litt i spenning på kossen du kom te å tolka den utfordringen, og blei ikkje på nåken måte skuffa :o)

    Ingen så kan "toppa den" da stakkars.

    SvarSlett
  6. He, he, virkelig uunværlige duppedingser:-)

    Og du var heldig som var innom Bergen i går -i dag regner det trollkjerringer...

    SvarSlett
  7. leter febrilsk etter 'like' knappen!!! Genialt innlegg, og veldig fortjent award!!

    Klem, Eirin!

    SvarSlett
  8. Den der var ganske smart! ;o)

    SvarSlett
  9. Kjære Elisabeth! Takk! :D
    Veit du hva? Nå har jeg en crappy kveld... Gubben er ute på vift (eller egentlig er han i bursdag hos en kamerat og spiller poker med gutta) og Minsten brukte ikke mindre enn 2 timer og 50 minutter på å sovne... I tillegg til ekstremt bleieutslett (eller kanskje muligens brennkopper? Det gjenstår å se), feber, tett nese og hals og alt det der...
    Så nå var jeg så trøtt og lei og sliten og negativ at jeg nesten var på nippet til å gå og legge meg. Men så måtte jeg jo ta en liten bloggrunde først - og det er jeg glad for at jeg gjorde!
    Du fikk meg til å le (til jeg fikk en hel gjeng med hostekuler)! Du gjorde kveldene lettere! :D Du gjorde meg glad!
    Tusen takk! :D

    SvarSlett
  10. Fint at du har 7 brukbare fingre!

    SvarSlett
  11. Du er ei skikkelig skrulle, det er jeg nå helt garantert over!!!
    Ha en finfin søndag!
    :o)

    SvarSlett
  12. Helleu. Fant deg via Pia! Synes det er sååå artig med sånn velskrivne blogger! Gjør virkelig dagen min litt ekstra piffig ja! takk for det. Legger meg til som følger og kommer stadig igjen :D

    klemklem

    SvarSlett
  13. Klapper for den! Fine fingrer har du også! Med fin neglelakk :)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...