lørdag 4. september 2010

High tec toalett

Aurora Pelsdott er en gammel dame og gamle damer kan få problemer med vannlatinga. For dette dyrets del dreier det seg om problemer med å få hele fua innafor dokanten under vannlatinga.

Heller ulekkert samt at å vaske kattepiss er ikke en oppgave Madamen i huset synes det er artig å geskjeftige seg med, særlig om morgenen. Morgenene innerst i veien er hektiske nok som de er, selv uten gymnastikk på alle fire med klut og salmiakk.



Så derfor har kattedyret i dag fått et high tec toalett med vegger og tak og til og med en svingdør så hun kan sitte helt privat og gjøre sitt private.

Men det dumme dyret skjønner seg ikke på denne luksusen hun har blitt forært. Hun nekter å gå inn i kassa, stritter imot selv ved en vennlig dytt i rumpa.



Så lørdagsunderholdninga her blir å vente på at kattekreket skal bli tissatrengt nok og at hun da skjønner at den skumle kassa må innvies. Klut og salmiakk er for sikkerhetsskyld i beredskap.

God helg!

Elisabeth

15 kommentarer:

  1. Ta bort svingdøra eller gjør slik at den holdes åpen til å begynne med, så blir hun vant med nye toalettomgivelser etterhvert!

    SvarSlett
  2. Hi, hi, men da har jo du planer for lørdagskvelden:-) Kos deg med katt og MGP junior!

    SvarSlett
  3. Prøv å heng opp ein gul lapp eller noko. Slik du gjorde på jobben din. ;) God helg!

    SvarSlett
  4. Katter er ikke glad i salmiakk, om du f.eks. har vasket det nye toalettet med dette tisselukt-fjerner-vidunderet. Ellers er jeg enig med Ann E. Deilig lørdag!

    SvarSlett
  5. Det er ikke bare, bare å være pus heller, er det vel? Vakre Olme Beistet :-)
    Lo godt av portskiltet deres. Hva i alle dager...? Sikkert en norsklærer fra barneskolen, eventuelt en lærebokforfatter på høgskolenivå, som har forfattet det hele.
    Jeg har visst gått glipp av litt her inne, for jammen var det nytt for meg at du lagde makraméarmbånd også. Så flink du er :-) Makramé er morsomt, og veldig dekorativt :-) Venter i spenning på butikk ;-) Ha en flott lørdag!
    Klem

    SvarSlett
  6. Hmmm, bare en sånn liten kommentar til salmiakkbruken... Salmiakk lukter ammoniakk som lukter - urin. Mulig det bare gjelder bikkjer og ikke katter, men har man hund skal man IKKE vaske med uri.. unnskyld, salmiakk. Dette fordi det lukter piss og kan føre til at hunden begynner å bruke det vaskede området som fast avtrede og da går på en måte vinninga opp i spinninga. Men som sagt, mulig det bare gjelder bikkjer...

    SvarSlett
  7. hahahaha....håper det blir en salmiakkfri kveld!

    SvarSlett
  8. Hei
    Første gangen jeg er her på besøk.
    Har katta tisset i kassen? Litt av en historie,måtte smile her jeg sitter.Selv om jeg skjønner at det ikke er morsomt med kattepiss på gulvet.

    Bøkene du har på vent har jeg lest. Gled deg ,de er kjempebra alle 3.
    Klem

    SvarSlett
  9. Oppdatering: Dyret krøp til korset...eller rettere sagt doen...etter flere timer. Hun smøg seg sakte fram og titta forsiktig inn i det nye dohuset (vi fjerna svingdøra), tok to skritt inn og satt med halen utafor og tissa (heldivis traff hun sanda og ikke gulvet). Deretter rygga hun fort ut og rista på potene så sanda skvatt oppover nærmeste vegg! Vi konkluderer med en positiv utvikling.

    SvarSlett
  10. Flinke lille pusen....
    :-)

    SvarSlett
  11. Ikke verst at katten forstod hva slottet skulle brukes til! Flink pus dere har.
    Klem Igi

    SvarSlett
  12. Helskjønne bilder, snuppa!

    SvarSlett
  13. Takk for hyggelig kommentar!Så trivelig at nye legger igjen spor hos meg, så fant jeg deg;)
    Koselig blogg du har med en snert av humor, det liker jeg;)
    Legger meg som følger, så får vi se om husets katt finner sin plass i et trengt øyeblikk:D
    Nyt søndagen og klem fra meg;)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...