onsdag 21. april 2010

Fra roteloftet hentet jeg fram....

..denne lille hylla. Etter en grundig vask og beslutning om at det ikke trengte mer maling, kom den opp på seksåringens rom.


Jenterom anno 2010

Hennes første kommentar var; -Må jeg ha DET i hylla? -Neida, det var bare noen fine ting som jeg syntes passet.

Så rydda vesenet bort alt unntatt de to små steinene.....

Ser ut som hylla henger skjevt. Den gjør ikke det. Jeg har brukt vater. Jeg tør ikke ta noe på øyemål. Av en eller annen grunn klarer jeg ikke å måle sånt riktig...så vi har noen hull i bildeveggene her, ja. Kan det skyldes skjeve hornhinner? Jeg er utrolig dårlig på å skyte på blink også, ser jo ikke det samme om jeg lukker det ene eller det andre øyet. Blinken er vel et sted midt i mellom. Jeg treffer den i alle fall ikke.

Men, jeg har lært. Så vater er tingen. Utrolig mye man forresten må rote fram bare for å henge opp en liten hylle, gitt. Og deretter rydde tilbake. Ikke rart vi ikke går på de store prosjektene her i huset. Jeg var storfornøyd med hylleprosjektet, jeg. Kort tidslinje mellom tanke, handling og ferdigstillelse - sånt liker jeg.


Utstyr for hylleprosjekt

Hylla har forresten en historie. Den bodde hjemme hos min venninne og kom til oss etter et garasjesalg til inntekt for Redd Barna som vi arrangerte da vi var rundt 10. Vi snakker tidlig åttitall her. Da var den rød, men fikk hvitmaling av min mor. Da jeg flytta hjemmefra  ble den med på lasset og prydet kjøkkenveggen i min første leilighet, som du kan lese om HER.


Kjøkken anno 1993

Elisabeth

5 kommentarer:

  1. Kan jeg få komme på besøk på roteloftet ditt?
    Kanskje jeg er heldig å finne noe fint der også!

    Kjempefin hylle!!

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Mmm det ble fint:) Så den hadde du liggende.. Heldig! Så morsomt do innlegg haha:=)
    Klemmer

    SvarSlett
  3. Hi, hi, sånt overlater jeg til nordlendingen. Jeg er så utålmodig at jeg ikke har tid til å finne fram vater en gang.

    Hyllen var kjempefin, og flott stylet av mor:-)

    SvarSlett
  4. He he. Ingvar ville også beholdt steinene. Nå har han begynt å ta tilbake steiner jeg har fått. Særlig de største. Skal se jeg blir steinløs til slutt :)

    SvarSlett
  5. Hei Elisabeth!
    Det er morsomt når ting har en historie, og jeg gikk også inn og så på innlegget om din gamle leilighet, og det artig! Tenk hvordan utvikling på interiøret vårt har vært siden 1990-tallet! Da hadde jeg røde kjøkkendører, og brystningpanel i furu på kjøkkenet mitt, og det var heeeeelt in! Røde stoler fra Ikea, og korkfliser på gulvet! Men jeg elsket det kjøkkenet mitt, den tiden da ungene mine var små! Så det er moro at datteren din nå får brukt den gamle hyllen, selv om det altså ikke ble mye igjen av pynten du hadde tenkt deg å ha i den!

    Han en fin dag!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...