fredag 23. april 2010

Sju løgner og utfordring til deg

For en liten stund sida fikk jeg en utmerkelse fra Pia. Denne pokalen gis bort mot at man serverer sju intime betroelser. Ok, ikke fullt så gæli, sju sannheter om seg selv.


Siden jeg har kokt sammen sju mer eller mindre interessante sannheter både her og der og jammen med der også, velger jeg Pias løsning med sju heftige løgner.

1) Jeg lager de vakreste nupereller. Denne kunsten lærte jeg av min oldemor og det er så flott å dekorere alle mine florlette initialbroderte lommetørklær med.

2) Jeg kan stoppe snorking med et hemmelig magisk ord som har gått i arv i generasjoner på morssiden.

3) Jeg kan snakke åtte språk, hvorav fire flytende.

4) Jeg benytter enhver anledning til å bake en lekker bløtkake med marsipanlokk pyntet med lysegule marsipanroser. En gang glemte jeg å lage de grønne bladene rundt rosene - det var SÅ pinlig.

5) Jeg samler på Barbie-dukker og har nå 253 stykker, alle ikledd brudekjole. Damene mine er ustilt i et monter langs hele den ene stueveggen.

6) Jeg mener undertøyet må passe resten av antrekket. Jeg klarer for eksempel ikke å ha rosa truse om jeg har rød genser.

7) Jeg elsker å pusle i hagen og min stolthet er bedet med majestetiske silkepeoner


Så det store spørsmålet: En av disse løgnene er ikke en løgn i det hele tatt, men faktisk sann. Vil du gjette på hvilken?

Så er det eeegentlig meningen å gi pokalen videre, men nå føler jeg i grunnen at den kan strande her hos meg. Kanskje får den plass i monteret mellom Barbie-dukkene.


Ha en deilig fredagsaften - tudeluuu

Elisabeth

9 kommentarer:

  1. Hmmmm...jeg vet ikke hva nupereller er jeg...nupper på lommetørklær?? Kan du lage nupper? Oj, litt av en kunst...Vil helst fjerne de jeg...

    Jeg tror du er språkkyndig! Det hadde hvertfall vært tøft å kunne 8 språk!!! :)

    Du kunne vel gitt meg en pokal da!! Det heter ikke ta en pokal og la den vandre for ingenting vettu...

    Blir det kubingo?

    SvarSlett
  2. Begynner å kjenne deg deg nå, så jeg regner med det er nr. 6. Kan tenke meg du har det likens med lebestiften :)
    Som alternativ 2 gjetter jeg på silkepeoner. Det er en av de vakreste staudene som finnes :)

    SvarSlett
  3. Fire språk flytende? Ja, den der er mulig.
    Hagegreiene og barbidukkene og marsipankaka trur jeg ikke på.
    Du har glimta til med håndarbeidstalenter, men nupereller?
    Snorking går kun an å stoppe hvis du kveler vedkommende med ei pute.
    Jeg trur faktisk at du MÅ matche undertøyet med resten av klærne...? (eller så er det språk...)

    SvarSlett
  4. Nr 6 eller språk;)

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  5. Jeg tipper du er en språkmektig dame:-) Men truse som matcher resten av antrekket er også mulig. Hagetips har jeg spurt deg om før, så det siste er det garantert ikke.

    Ønsker deg en strålende helg!

    Klem

    SvarSlett
  6. Wow. Jeg er imponert om halvparten av dette er sant...
    Spes det med barbiedukkene...
    Kjempeartig innlegg!!!

    SvarSlett
  7. Nå kjenner eg deg ikkje, og ofte i slike spørrekonkurranser er det det mest ulogiske som er korrekt, så eg kan godt tenke meg at du har eit magisk ord for snork-stopping, som du har fått høre fra bestemora din, som ho hørte fra bestemora si igjen, osv...?

    SvarSlett
  8. Nupperellene så jeg ble gjort på Norsk Fokemuseum engang, så det tror jeg ikke du har verken ork eller tålmodighet til. Om ikke det var DU som sto der i bunad og smilte så fint i vårsola, da??? *ler*
    Snorking kan ingen stoppe. Fire språk?
    Jeg holder en knapp på blomsterbedet, jeg. Dere har jo tross alt gjødslet allerede???
    God helg og nyt sola!!!

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...