lørdag 17. april 2010

På roteloftet

Dette er på ingen måte ment som inspirasjon, men heller en gave til alle som liker å se at andre har det verre enn en selv....


Vår absolutt største dårlige samvittighet innerst i veien er loftet vårt.

Her hadde fru Hummelvold og kaoskontrollteamet fått dånedippen. Damene fra "Ekstrem rengjøring" hadde ikke likt seg, selv om det i alle fall ikke er inngrodde matrester her.

Når jeg ser sånne programmer lurer jeg på hvordan det kunne bli sånn, så rotete, så mye søppel, så mye...uæh. Men egentlig vet jeg jo det....

Når man har et stort råloft og all verdens plass til skrot. Hva skjer med det rommet?


Jo, man setter ting helt vilkårlig midt på gulvet, den halvferdige stolen i hjørnet der og borti kroken havner barnesenga som minstemann har vokst ut av og så flyttes alt rundt mens man isolerer vegger og vips, noen år seinere ser det slik ut:





Dette rommet skulle vært et herlig bruksrom med hvitmalt panel, en myk sofa med de lekreste hjemmsydde puter, liftgardiner, stor tv-skjerm, skriveplass og mannens cd-samling sortert på praktisk vis.



I stedet er det kaos. Kaos og rot. Her står blant annet skaotollet jeg brukte til lekselesing som barn. Maling er kjøpt inn, men solskinnsdagen velegnet for pussing og maling kom aldri sist sommer. Så en skuffet førsteklassing ser ut til å måtte vente til hun blir andreklassing før hun får leksepult. Hm, mer dårlig samvittighet for mor.

Helt grusomt mye rot og raskt og en svært dyster samvittighet når man har besøkt naboene med samme utgangspunkt og sett hvor fint det kunne vært. Riktignok har vi isolert vegger og tak og satt opp en vegg mot det som skal bli kott. Men så har det vært full stopp.

Noe av rotet er i omløp som julepynt og kofferter, skisko og verktøy. Men massevis er nok bare å innse at man ikke kommer til å bruke igjen og bør gis bort til loppemarked eller kjøres på dynga.


Tror du innholdet i denne kassa kommer til anvendelse igjen? Neppe. Jeg trua med å lodde ut denne kassa i blogglotteriet, men interessen var lunken forståelig nok.

Ja, her må ermene brettes opp og rasket lempes ut.

Må bare vente til snøen går og så må motivasjonen komme og så må vi ha en frihelg og så må det leies tilhenger og så videre og så videre...

 Akk og ve.

Elisabeth

Dette innlegget har faktisk ligget klart siden begynnelsen av februar, da snøen lå meterdyp og det var lenge til en henger med sommerdekk kunne kjøre skrotet bort. Jeg har ikke vært modig nok til å poste det før nå. Men her kom det til slutt....

16 kommentarer:

  1. jeg skulle nesten ønske at jeg HADDE et sånt rom! Nå må alt rotet være der vi er, istedet for stuet bort. Inne i synet, inne i sinn. Konstant.

    SvarSlett
  2. Kjenner med så godt igjen! Vi bruker kjellerstua på akkurat samme måte. Jeg tror alle har et roterom.
    Klem igi

    SvarSlett
  3. Som frk. Figesnchou sier. Jeg VIL HA et sånt rom... ;)
    Det ble jo nesten litt koselig med julelysa i vinduet da...haha!

    SvarSlett
  4. Her er det i kjelleren. Til tross for et enormt antall IVAR hyller i både 30 og 50 cm dybde er det ikke greit der nå.
    Å rydde i kjelleren er et av mine mange gjøremål mens husbonden er på jobbreise. Planlagt hjemkomst er ikke før fredag neste uke, men har asken lagt seg da? Det tar en uke å komme seg fra Kina og hit med tog. Så muligens rekker jeg hele lista mens det er arbeidsro på gården.

    SvarSlett
  5. Alle har et sånt rom, vi har et gjesterom som det ikke har plass en bitteliten gjest engang.
    Selve rommet er nydelig med vakker tapet og hvitt panel tak.
    Syns det er fint jeg at du viser sånne ting frem, bloggverden er nok av innlegg som gir andre verdens dårlige selvfølelse.

    SvarSlett
  6. Du Modige, Modige Kvinde! Tulla. Det der var jo litt rot, jeg skal innrømme det. Og bortkasta plass for en fin sofa - hvor et par Slengkyssputer lett kunne dominert ;) Men Sånn er det nå bare engang. Vi har alle sånt rot. Det er som med den berømmelige skuffen på kjøkkenet, hvor ALT havner.

    Men nå kan du jo glede deg til innlegget hvor du skal vise gipsvegger, tapetprøver, sofamodeller, belysningsløsninger.... Jeg har store forhåpninger om noen fantastiske interiørinnlegg fra ditt hold! Tulla igjen. Du kan slippe :)

    SvarSlett
  7. Synes ikke det der var så ille...Har sett verre...

    SvarSlett
  8. Garasjen min er mye verre enn dette. Klem.

    SvarSlett
  9. Så godt å se at man ikke er alene;D
    Jeg har et veldig lite rom ved kjellertrappa og et vinkelrom som ikke er vinkel lenger pga alt jeg ikke har plass til noe annet sted;D
    Kjekkt med et rom man faktisk kan se mulighetene med da! Og du hadde sikkert masse annet å henge fingrene i når du egentlig hadde tenk å få gjort det! Eller noe sånn;)

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  10. Her sitter jeg, i mitt utrolig koselige loft, hvor jeg tilbringer de gyldne timene etter at barna sover... For et år siden var dette et råloft. Og ja, det er blitt så fint- men som jeg savner lagringsplassen!
    Det er en grunn til at man før hadde uthus og låver...

    SvarSlett
  11. Hva er dette? Her har jeg kvinnet meg opp til å poste dette innlegget og så er ingen imponert av rotet mitt? "Har sett verre", "så heldig du er som har et roterom". Ha, ha, fryder meg. Og om det ikke sånn i helt nærmeste framtid dukker opp innlegg om tapetvalg og interiørgreier fra toppetasjen så kan jeg røpe at jeg fant igjen noe der nylig som nå er tatt i bruk igjen. Så følg med, følg med. ☺

    SvarSlett
  12. Hihi, for et herlig innlegg!! Jeg kan opplyse deg om at du er ikke alene om å ha et roterom som dette =)

    SvarSlett
  13. Tusen takk. Dette gjorde godt. Herregud som det ser ut da, Elisabeth. Ikke i nærheten å se ut sånn på mitt loft!!! :D

    SvarSlett
  14. Greit med et roterom, ja..
    Jeg skriver på dette innlegget, så jeg ikke kommer med i konkurransen, for jeg er ikke så god på sånt..
    Hvis du i tillegg hadde de lysende orange crocsene på dg i hagen var det nok ingen forbipasserede som merket kameraet engang..
    ;) mvh Gry

    SvarSlett
  15. Ja, alle har et roterom:) Tror jeg. Håper jeg.
    I januar en gang kjøpte jeg masse store gjennomsiktige kasser og fikk plassert alt på loftet i kasser. Føltes akkurat så herlig som en skulle trodd:)
    Men nå har min kjære rasket unna vintertøyet og lempet det opp på loftet, og da jeg i dag skulle opp dit for å finne noe til et syprosjekt, måtte jeg grave meg gjennom utallige Rema-poser med allslags innhold. Og kofferter. Og noen leker. Joda, det er lettere å ødelegge enn å skape system... Lykke til:)

    SvarSlett
  16. Deilig å se andres roteloft, og ikke bare eget:) Jeg har forresten en sånn blå Informasjon eller påvirkning?-bok på loftet også! Hehe:-)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...