onsdag 7. april 2010

Føtter i fokus - Vårpuss del 2

Her er det vårpuss fra topp til tå, eller rettere sagt topp OG tå. Del 1 av vårpussen var luking av øyenbrynene. Denne gangen var føttene i fokus.

Jeg har vært hos fotpleier og fått sandalklare føtter. Om det ikke akkurat blir sandalvær de nærmeste ukene, så har jeg i alle fall svømmehallklare føtter.

Og jeg snakker ikke om en sånn rosa fotpleier med en halv krukke brunkrem i fjeset, en sånn som bare filer og lakker litt og sjekker mobilen for tekstmeldinger hvert minutt. Nei vi snakker skikkelig saker, en dyktig fagperson, en autorisert dame som har utdannelse og følger opp med stadige kurs. En fagperson som filer, klipper, pusser, skraper og masserer. En dame som gir deg gode råd så du ender opp med kremer, innleggsåler og støttestrømper..ehem.

Jeg anbefaler alle å spandere på seg en slik behandling. Føttene er viktige arbeidskamerater som fortjener å bli tatt vare på, bli gjort stas på. Vift med tærne nå!

Man vet man er gammel når komfort kommer før det estetiske ved skokjøp. Aller best er det når skoene er både kule og supergode. Jeg har derfor spandert på meg disse:


Bilde fra elnaturalista.com

Kule, ikke sant!? Og det beste er at de er veldig gode og støttende for en hulfota typa som meg (altså motsatt av plattfot). Ønsket meg røde, men fant ikke i riktig størrelsene. Tida da jeg dytta føttene ned i litt for trange sko er over, nå vil tærne sprelle. Derfor ble det svarte, kanskje litt kjedeligere, men desto mer anvendelige. Kom med rødvin og dype diskusjoner, jeg har skoene som matcher!

Slipp tærne løs, det er vår!

Elisabeth

13 kommentarer:

  1. Morsomt! Ser vi har innlegg om samme skomerke i dag! De er kjmepe gode å gå med, ikke sant ? :-)
    klem Igi

    SvarSlett
  2. Jepp, men mine har ikke vært utendørs ennå. Tenker vi prøver det i morgen..

    SvarSlett
  3. Jeg liker de skoene veldig. De ligner litt på mine som jeg bruker på jobb. Jeg har også fotbehandling å gjørelista mi. har gjort det et par ganger før og elsker det :)

    SvarSlett
  4. Fornuftig dame, du. Med flotte sko. Jeg for min del har vært i røntgen i dag med føttene, de må visst muligens opereres, begge to. Hurra.

    SvarSlett
  5. Så kule sko!!! Leste akkurat et annet innlegg om dette skomerket og de var like fine. Hvor får man kjøpt dem hen??Ikke i vanlige skobutikk kjeder antar jeg?

    SvarSlett
  6. Grattis med nye sko. Og føtter.
    PS:Jeg har vinni i en dansk giveaway! HÆ?! Hva gir du meg, spør jeg bare! Vet ikke helt hva jeg har vunnet (tror det er et putetrekk). Men artig, lell;)

    SvarSlett
  7. Hei
    Det ligger noe til deg inne på min side;)

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  8. I fjor fikk jeg akrylnegler på tærne, har aldri hatt så fine tær jeg så det skal jeg så absolutt ha i år også.
    Ler av skohistorien din, der du er så fornuftig som bare det, kjenner meg veldig godt igjen - men den egentlige grunnen til du kjøpte de var vel at de var dritfine :-)

    SvarSlett
  9. Å, jeg elsker alt ved våren.
    Og ingenting er som å ta på seg lette sko!
    Disse var veldig fine, og jeg ønsker deg mange fine sprade-i-nye-og-fine-sko-turer!

    SvarSlett
  10. Susan da, når jeg skal bruke en tusenlapp på et par sko som jeg sånn strengt tatt ikke trenger, da veier jo selvfølgelig det helsebringende argumentet tyngst. tralalalala

    SvarSlett
  11. Grattla med nye, fornuftige sko! Og dersom du eventuelt skal danna ei forening for hulfota, så vil eg bli æresmedlem.. Ha ein finfin dag inni veien der ;)

    SvarSlett
  12. Hei..
    Jeg må innrømme at jeg ikke ser forskjell på en forelsket og en u-forelsket mark.. hehe
    Ha en fiin dag !
    mvh Gry

    SvarSlett
  13. Stilige sko! Har også kommet til det stadiet hvor komfort kommer først:-)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...