søndag 4. april 2010

Kan du dette, mamma?

..sier seksåringen og smeller ned i spagaten. -Dette er jentespagaten.....og dette er guttespagaten.

-Nei, kjære, mamma kan ikke gå ned i spagaten.

Det har jeg i grunnen aldri kunnet og har ikke noe håp om å klare det noen gang. Mamma tør ikke en gang prøve yoga i redsel for å føle seg stor og keitete, forstue noe eller enda verre brekke noe.


-Så bøyer man seg bare ned sånn, mamma. Kan du ta bilde av meg?

- Eller til siden sånn. Ser du? Har du tatt bilde, mamma?

-Skal jeg vise deg frosk også?


-Ja. fint det, vennen. Quak Quak.
-Ta bilde, mamma!

Det mamma kan er å drømme om at POMPdeLUX skal lage klær i voksenstørrelse. Alternativt at mamma krymper til størrelse 12 år, men det er kanskje litt upraktisk av og til. 



Men om jeg fikk være størrelse 12 år en dag ville jeg ha hatt en sånn bukse som den øverst på stolen her. Da kunne jeg være lik som deg, turnejenta,  og tre andre jenter i klassen.

Elisabeth

5 kommentarer:

  1. God formiddag. Ja, spagaten... Eller rettere sagt Nei. Ikke meg... Aldri. Ikke da jeg var barn. Ikke nå. Aldri. Men vi kan da riktig så mye annet, ikke sant!? Og Pompdelux: jeg ble oppmerksom på butikken selv for ikke lenge siden. Nyyydelig. Og snille priser. Jeg har lyst på alt til begge små. Men det har jeg ikke råd til. Synd! Og hvis jeg en dag får ånden over meg og lager sånne fine pomp-klær til oss velvoksne jenter: da ringer jeg deg! ;)God dag fra solveggen (med kaffekos) på hytta

    SvarSlett
  2. Kan du ikke det der, Elisabeth? Skuffende....Selv går jeg ned i både jentespagat OG guttespagat, SAMTIDIG! (Og akkurat der skjønte du kanskje at jeg prøvde å skryte på meg noe igjen...)
    Flotte klær, ja!

    SvarSlett
  3. Så fine klær skulle jeg kommentere. ;) På HVERT party er de alltid minst en som spør om det ikke kan lages noe til voksne. ;)

    Jeg tar bilder hver dag her, skal lage et innlegg med Heddas Nye Klær. ;) Ny bestilling er sendt i dag - hun må nok få litt gult også. *ler* (Ser noe nytt hver kveld jeg viser frem, som jeg bare må ha ;P)

    Og spagaten? For noe tull å kunne. Hahaha.............

    SvarSlett
  4. Spagathen ja... det var tider det! I dag ville antagelig kroppen gått i stykker om jeg hadde prøvd - ergo jeg lar det være uprøvd! :-)

    Flink er jenta di og for en vakker bukse :-)

    SvarSlett
  5. Flotte klær! Søt datter og herlige bilder/historie! *lol*

    Ha en fortsatt god påske! :)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...