torsdag 29. april 2010

Så mange fristelser

Inne i min tredje uke med Flink Pike Prosjekt begynner det å tære på, ja ikke så mye på sideflesket egentlig, mer på selvbeherskelsen.

Overalt dukker det opp fristelser. Som Trines brød med banan, og restematen fra Susan.

Brokkoli er digg, gulrot er godt, blomkål er livet, hei og hopp

Og på jobben feires bursdag med hjemmebakt kake, bakt uten nøtter så også jeg kan smake....og Elisabeth knyter nevene under den store baken og takker høflig nei til den deilige kaken.

Brokkoli er digg, gulrot er godt, blomkål er livet, hei og hopp

Og Hvit Linje blogger om nabo som kommer på døra, med sjokolade så det kan tyte ut av øra.

Vann fra springen, det er tingen...

Foreldremøte og alle tar med kake. Hva tror du foreldrene innerst i veien bringer? Frukt selvfølgelig- uten lake.

Brokkoli er digg, gulrot er godt, blomkål er livet, hei og hopp

Og etter et helt år i abstinenser, da fant jeg igen, denne deilige, fortapte cheddarvenn.


Purre, agurk, salat og tomat, det er den beste kosemat.

Å, gi meg styrke, mot og vett til å unngå sukker, vin og fett.

Amen

Elisabeth

14 kommentarer:

  1. Du verden så flink du er.Skulle ønske jeg klarte litt av det.
    Forsett slik .....

    Ha en fin kveld

    Klem

    SvarSlett
  2. Beklager at jeg ler Elisabeth, men du skriver så morsomt og selvironisk:-) Herlige smårim innimellom - likte veldig godt det med purre og agurk. Skal deklamere det for nordlendingen i kveld når han står med hodet inni skapet for å finne noe godt å spise *fnis*.

    Stå på, Elisabeth, bikinisesongen er like om hjørnet!

    Klem

    SvarSlett
  3. Fantastisk bra skrevet! Kjenner meg veldig godt igjen, imponert over din viljestyrke!
    Nyt kvelden med eller uten sukker..
    Klem Igi

    SvarSlett
  4. He he ;)
    Jeg kjenner meg igjen så godt!
    Selv har jeg prøvd å dynge ned huset med alskens frukt, men føler meg bare oppblåst og uvel etter å ha knasket to epler for å døyve behovet for helst det salte knasket eller myk lakris;p
    Ønsker det lykke til!

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  5. Sukker, is og fett, gjør deg god og mett!
    Blomkål og salat, gjør deg doven og lat!
    (Akk, hadde det enda vært slik....)

    SvarSlett
  6. Hahaha....
    Du sliter litt med samme problemet som meg.
    Men med FPP og Jillian forsvinner fettet i en fei!

    Og du vet hvilken FPP jeg prater om... :P

    SvarSlett
  7. WOW! Svært imponert! Jeg ville jo sett på brød med banan og restemat som sunt!
    Jeg er sjokoman - og har helt resignert...
    I dag har jeg i tillegg vært i bursdag - og da jeg kom hjem hadde mannen bakt snickerskake...
    Så nå ble jeg litt stresset av å lese om din ståldisiplin.
    Du er flink - stå på!

    SvarSlett
  8. Drit i bikinien og kjør badedrakt isteden!
    (kanskje det ikke blir pent vær en gang?)

    SvarSlett
  9. Så flink du er da! Dame med viljestyrke tydeligvis. Jeg har gitt opp bikinisesongen før den har begynt...

    Ha en fin kveld!

    klem

    SvarSlett
  10. Tre uker?! Jeg har selvdisiplin til maks tre dager...

    SvarSlett
  11. Tre uker... tre dager...GOSH. Flinke! Jeg har stålvilje fra frokost til lunsj...

    Jeg tok meg en liten løpetur ikveld. Vært værfast i huset med syke unger siste par døgn. Og etter løpeturen unnet jeg meg noen ruter Melkesjokolade. Trøsta er at de hadde forsvunnet inn i munnen min også uten litt trim. Så da er det tross alt bedre MED litt aktivitet enn uten.

    SvarSlett
  12. Flink jente ja! Og utrolig god å dikte, motiverande dikt :)
    Men husk at måtehold er det viktigste! Litt sjokolade og kaker i ny og ne skader ikkje, så lenge du sper på med sunne ting innimellom. (eller: dei sunne tingen skal vel ikkje vera innimellom...dei skal du spise mest av, og kanskje litt sjokolade og sånt innimellom...)
    Eg har mann og barn nå, og neste milepæl i livet blir forhåpentligvis bestemor (ein del år til ennå..men viktig med planlegging), og bestemødre skal være runde! Har derfor begynt med kroppsbygging - skal bygge ein bestemorkropp! :)

    SvarSlett
  13. Nei makan så mye fristelser a gitt!
    Men jeg HEIER på deg!! Dette klarer du!!
    Og for noen muntre historier! DU skiver så festlig og så mye artig de ungene sier! Måtte ta en titt på de tidligere gullkornene også!!
    For en fantastisk munter start på en fredag!!
    Nå håper jeg du får en vidunderlig dag OG helg!!
    Varm klem fra Lokki

    SvarSlett
  14. Tenk på no'annet enn søtt og godt,
    så skal du se at vekta gjør et stort hopp.
    nedover selvsagt, så mye du vil.
    dette får du garantert til!!!

    Det var poeten i meg som slo ut i full blomst!!! Men jeg sier bare Grete Roede, jeg da, for der har jeg lært meg å takle søtsuget, og ikke minst; holde vekta!

    Klem Cahtrine :-)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...