torsdag 22. april 2010

Hvordan trekke et blogglotteri

Det nærmer seg tid for trekning i mitt første blogglotteri. Om du ikke har slengt deg med ennå, kan det gjøres her.

Jeg funderer nå på hvordan jeg skal foreta selve trekningen. Random.org er alt for kjedelig og raskt unnagjort. Min første idé var sånn kubingo. Altså, man ruter opp et jorde og hver rute representerer ett lodd. Deretter slipper man løs en ku og venter på at dyret skal slippe en ruke. Den som "eier" ruta hvor ruka faller, den har vunnet. Her tenkte jeg å bruke vår terrasse og naboens katt siden den gjennom hele vinteren har vist stor begeistring for å gjøre fra seg på dette området. Ideen ble forkasta siden jeg er både utålmodig og lat og er møkk lei (he he) av å skuffe opp katteekskrementer.

Egentlig har jeg lyst på en sånn bingorulle, aner ikke hva det heter, men en sånn en du har kuler i og når du sveiver kjekt og rytmisk på en sveiv, detter det kuler ut. Det morsomste med dette er kanskje å lese opp kulene, eller loddene da, sånn "Olga toogsøtti, sju - to" og den stemninga får jeg vanskelig formidla gjennom bloggen, føler jeg.

Kan hende det ender med å trekke lapper ut av en hatt.........eller en Green Gate kopp.

Nå er også ekstrapremien som trekkes blant de som har smisket best gitt en grundig redegjørelse for hva de liker med bloggen min.

Her er kluten:

Uspennende bilde av strikket klut

Hmm, kanskje ikke så stor og imponerende. Fysiske mål er 27x27 cm og om jeg forteller at denne saken er strikket med glede og iver over mange kvelder fordi jeg kun kan strikke noen få pinner om gangen for å holde senebetennelsen på avstand, da stiger kanskje, men kun kanskje, verdien på kluten et bittelite hakk. Fargen er fin i det minste.

Jeg gleder meg til trekningen!

Elisabeth

9 kommentarer:

  1. Kattekubingo! Ny og frigjørende variant!
    :)

    SvarSlett
  2. Ja, det blir spennende å se hvordan du løser "trekninga" di. Jeg skulle jo få boka. Men får ta kluten, da. Har ikke noe lignende.

    SvarSlett
  3. He, he, Pia, jeg tror ingen har noe lignende som den kluten. Men hadde jeg først skrytt på meg og lovet bort, så måtte jeg stå for det..Håper den får et godt hjem hvor den ikke blir gjort narr av. ☺

    SvarSlett
  4. Hi, hi, jeg går for kubingovarianten:-) Herlig!

    Flott klut du har laget, Elisabeth! Er det mulig å smiske seg til den? DIGGER bloggen din - du er supermorsom! Holder det?

    SvarSlett
  5. He he, en slik kudrittbingo kunne jo faktisk vært litt morro å være med på!
    Ta 30 husmødre, del deretter ut ei ku til hver og be de om å lede den til sitt favoritt-tall. Kommander dyret til å slippe ei ruke på riktig tall og skrik BINGO, tjiihii;D
    Takk for en deilig latter!!

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  6. Synes kluten var fin jeg... Og stemmer for at avgjøreklsen blir tatt ved hjelp av kyr.

    Vi laga engang et innslag om kubingo i den tv-stasjonen jeg jobber for, men finner det ikke på nett... Så da må jeg bare le litt av den helt for meg selv...knis!!

    SvarSlett
  7. Du morsomme bingovertinne, jeg synes virkelig du burde finne noe slikt og så legge ut en video med lydklipp og det hele så vi kan følge med når du roper opp vinneren :))
    Kluten er bærre lekker, for en nydelig farge, og med senebetennelse så synes jeg dette ikke er en premie man skal kimse av :0)))
    Lykke til med bingotrekning eller den katteutgaven - makaløst moro, ja du er makaløs morsom!!
    Ha en strålende helg!!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  8. He he. Utrolige kreative forslag, da :)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...