Jeg var sur, jeg var irritert på billeverandøren som var enig i at en kløtsj ikke skal ryke på en såpass ny bil og som dermed mente at årsaken måtte være at vi kjørte med en fot konstant på pedalen. Og den femårsgarantien som de snakka så varmt om da vi kjøpte bilen, den var selvfølgelig null verdt. Dette var heller ikke første gang den lokale billeverandøren var lite imøtekommende, heller ikke første gangen de brukte "Vi vet jo ikke hvordan dere har brukt bilen". Nei, det er jo forferdelig mange måter å bruke et håndtak, for eksempel......
"Halve" desemberlønna ble motvillig brukt på en kløtsj og vi gravde irritasjonen i de vanlige juleforberedelsene. Men i min desembervrede starta jeg på ei vise om bil-irritasjonen. Den blei aldri helt ferdig, og siden akkurat dette ufullstendige juleinnlegget ikke kan vente til neste jul for å bli fullendt (gud forby at neste desemberlønn også skal brukes opp på bildeler), poster jeg nissevisa nå. Nissanvisa. Det er bare å legge inn litt mmmm eller lalala der det hakker.
Beslutningen om å poste et halvferdig innlegg framfor å legge det tilbake i bunken med alle de andre halvferdige innleggene, ble tatt etter at jeg leste i Dagbladet om uheldige Jan, som heller ikke er fornøyd.....(link). Han er ikke ferdig med sin irritasjon. Det er jeg...... nesten.
Melodi: På låven sitter Nissen
På verkste' sitter Nissan med sin gode grøt
Så god og søt, så god og søt
De nikker og de smiler og de er så glad
For enda en kunde er lurt i da'
-Vi kan jo ikke vite hvordan du har kjørt
hvordan du har kjørt, hvordan du har ført
-Din ganske nye Nissan ha'kke garanti
-Gi oss tjue tusen så blir jeg bli'
Men den sinte Nissan-eier han e'kke god
han lukter blod, han krever blod
-Fikses ikke kløtsjen så blir jeg koko
og ringer hjelper-deg-Solveig i tv2
Men Nissan-folka lar seg ikke skremme
Ikke skremme, ikke temme
Og Nissan-eier'n spiser det kjente eple surt
føler seg snurt, føler seg lurt.
Elisabeth
hahaha... jeg ler......
SvarSlettMusikkens virkning er grenseløs!! Jeg synger og trallalaller med, og håper det bidrar til at Nissan får som fortjent!
SvarSletthaha - herlig sang! Ta fram ukulela, spill inn en CD og send til Nissan. Bilforhandlere er hyggelige når man kjøper bil. Er det noe gæærnt forsvinner sjarmen på alle.
SvarSlett:) :) Glad vi kjører Volvo :)
SvarSlettEn nidvise var fortjent. Vi har hatt mange biltyper, men aldri Nissan.
SvarSlettHehe!
SvarSlettJa, syng det ut!
De leser bloggen din håper jeg. Eller kanskje du skal poste den til Nissan Norge?
SvarSlettHerlig vise :)
Mormor K
Godt å kunne sette "ord" på sin vrede...og helt sikkert mange som er enige med deg.
SvarSlettLøkke te - og ha en fin dag
Bente
Fantastisk fin sang!
SvarSlettHåper du får ut alt sinnet i den.
Jeg syes IKKE dette innlegget er spesielt morro.. men det er rett og slett fordi vi har hatt sinnsykt mye styr med en audi i et par år, og en opel nå i høst.. Men egentlig er det vel ikke det at bilene har problemer som er problemet, det er en bilmekaniker vi har brukt som bruker enormt lang tid på å fikse ting... Kanskje jeg skulle dikte en sang om han for å få ut mitt sinne??? ;)
Vakkert. Vakkert! Jeg har også eid en Nissan en gang. En sølvfarget Sunny California som gikk under kallenavnet Sølvpilen (eller sølvpikken blant venner). Akk, det var tider.
SvarSlettUff da. Sure penger. HVa med noe gratis? sjekk ut min give away på http://elisabethkras.blogspot.no/2013/02/give-away.html
SvarSlettHer inne var det jo mye rasende festlig lesing. Titter nok innom igjen, lagt meg til ;-)
SvarSlettDet var en morsom tekst! Jeg synes du skal sende den inn til TV 2 hjelper deg.
SvarSlettCecilie
Godt å få det ut, tenker jeg :-) En garanti må vel være en garanti vel??
SvarSlettHa det godt - klem Siv
Tydeligvis ikke.
SlettHaha! Du är bara bäst! Melodifestivalen nästa?
SvarSlett