søndag 13. desember 2015

Ett minutts julekreativitet

Det begynner å nærme seg jul og et av kravene, en av de tingene du selvfølgelig MÅ gjøre før du kan feire skikkelig jul, er å ha juleverksted. Det visste du vel? Desember er ikke bare måneden hvor du må utfordre deg selv med smakfull saus til juleskinka, egenprodusert surkål og sju slag julekaker. Desember er også måneden hvor du som ellers aldri setter sammen to stoffbiter, limer og klipper, sveiser eller broderer, skal være kreativ!

Fortvil ikke, Innerst i veien har som vanlig et råbra tips på hvordan du kan oppfylle samfunnets krav til deg på en kjapp og enkel måte:

Papirjuletrær på ett minutt!

Papirbretting er nemlig "the thing", det er faktisk så trendy at det slettes ikke heter papirbretting lenger, men origami.




Her finner du framgangsmåten (lenke). Ja, oppskriften viser en girlander med juletrær og baller, men vi trenger jo ikke overdrive. Et lite tre eller to holder fint til god julesamvittighet, det.

Om det juletreet til tross for din iherdige innsats blir litt skeivt og kanskje ikke så pent, hiv på litt glitter. Alt blir penere med glitter. I jula er det ikke noe som heter "for mye glitter". Mer er akkurat passe. Om du da ikke er som meg, som har bannlyst glitter i heimen etter gjentagende nærkontakt med barnehagelaget pynt. Jeg har visst nevnt det før (lenke).

Jeg har merka dette innlegget med "kreativt kvarter", men det kunne vært "kreativt minutt", men jeg gidder ikke opprette en ny etikett. Det er jo sannelig ikke sikkert muligheten for å bruke den byr seg igjen, for enklere lar det seg ikke gjøre å lage papirpynt, unnskyld origami.


Lykke til!


Elisabeth






1 kommentar:

  1. Takk! Nå blir det juleverksted! Det der skal eg klare!! (trur eg iallfall...med glitter blir det vel bra uansett..)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...