søndag 29. november 2009

Gammel julekalender

Da er vår julekalender kommet fram igjen. Den lagde mamma av strie, stoff og filt en gang på midten av 60-tallet til storebroren min. Da jeg kom til verden måtte han dele den med meg. Husker det hang en Twist-sjokolade på hver dag og vi fikk en hver andre dag. Det var tider, det!

I mange år hang den tom, kun som en julepynt. Noen år ga mannen min og jeg små gaver til hverandre annenhver dag. Nå skal den fylles med små og store pakker til vårt lille troll fram til jul. Vi henger opp en ny pakke hver natt, kalenderen tåler neppe vekta av alle pakkene samtidig. Og den lille posen ment for skatten på selve julaften er jo alt for liten!

Noen av tallene har forsvunnet gjennom årene og flere av de små nissebarna blunker ufrivillig etter at et filtøye har ramlet av, men det er jo noe av sjarmen.


3 kommentarer:

  1. ååå så søt den var da :-)

    Elsker slike gamle ting med sjel i..

    takk for kommentar hos meg- flott blogg du har- gleder meg til å lese gjennom :-)

    Klem

    SvarSlett
  2. Jammen er den lik :-) Takk for koselig komentar hos meg, moro å se en søsterkalender til vår! Jeg synes det er ekstra stas å ha samme kalender som mannen min hadde da han var liten, det gir det liksom ekstra sjarm og historie. Jeg legger deg inn i blogrollen min, jeg, så følger jeg deg videre.

    SvarSlett
  3. akkurat denne har bestemor også, og jeg vil lage, men finner ikke mønsteret noe sted. du har ikke tilfeldigvis dette liggende? vet du evt. om det var fra et ukeblad eller liknende?

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...