fredag 12. februar 2010

Jeg innrømmer min kjærlighet....

....til fargen oransje!

Det har plutselig gått opp for meg at jeg liker fargen oransje. Den dukker liksom opp både her og der...helt ubevisst. At huset er oransje utvendig er ikke selvvalgt og vi var litt uvante med fargen i begynnelsen. Men nå elsker jeg denne fargen (tror den heter Tyri). Den er nydelig mot grønt gress og flott mot krittvit snø. Helt lyse hus er flotte om sommeren, men jeg synes de liksom forsvinner om vinteren.

Å bo i et oransje hus har tydeligvis gjort noe med meg, fargen har trengt gjennom veggene og inn på interiør og tilbehør. Eller kanskje det er oppveksten på 70-tallet som har preget meg?

Da jeg skulle kjøpe meg Crocs til innebruk og farge var i grunnen uvesentlig, hva endte jeg opp meg? Hmm, ta et titt på profilbildet. Og om du titter videre i ønskelista mi, næmmen jammen dukker det ikke opp noe oransje der også!

Hva er mitt favoritt snack?




Dessverre får jeg ikke tak i denne herligheten lenger, har hatt abstinenser siden 22. april 2009.

Og hvordan ser det ut i sofakroken der jeg sitter med laptopen på fanget?


Eh, oransje pledd og oransje puter - Surprise! Kattedyret er ikke oransje da...Her mener kanskje noen at jeg på interiørbloggvis burde dandert pledd og puter litt lekkert og lagt noe pent, men totalt malplassert, som en orkide, på toppen. I stedet bare smøg jeg meg sideveis ut av pleddet uten å vekke det olme beistet.


Disse deilige og myke dobbeltstrikkde vottene, kjøpt i Tallin, har holdt meg varm gjennom vinterens kuldeperioder.





Et utvalg oransje bøker..


Kommer forresten mer om Ruffen i et senere innlegg.

Og hva finner vi om vi drar ut skuffen med servietter?


Til og med oransje mat har jeg!




Ok, trakk det kanskje litt langt der.....

Men jeg topper med denne gla'kjolen kjøpt på epla.no



Oranse = Liv og glede



ORANSJE betyr sansefylt kraft. Det er en energi som skaper livsglede og livskreativitet. Vi kaller de livsglade menneske typene for ORANSJE mennesker. Du vil fort kjenne de igjen på deres kvikke og rastløse væremåte. De tenner fort på ideer, men blir like fort lei dem. De har ofte mer enn en ball i luften og skaper liv og røre i venneflokken. Og fordi det er hva som skjer i øyeblikket som teller og ikke hva som skjer i neste øyeblikk, er de ofte ikke presise eller har planlagt hva de skal gjøre når øyeblikket er over.

Sorry, her er det en mismatch. Jeg skal ikke ha på meg at jeg er rastløs og ute av stand til å planlegge.....men jeg liker visst oransje.


/Elisabeth

4 kommentarer:

  1. Hei, vokste også opp på 70 tallet, med myyye orange, ble nok lei den da. Bortsett fra pusen min da som har litt orange på deg, hihi, den må jeg jo like. Ha en fin helg, klem fra Mona.

    SvarSlett
  2. Herlig....det er jo litt vittig når man begynner å se rundt seg,....vi har kanskje våre favoritt farger uten at vi har tenkt slik på det før.
    Håper du får en fantastisk og fargerik lørdag♥
    klem
    Nina

    SvarSlett
  3. Nydelig kjole du har funnet på Epla :)

    SvarSlett
  4. Hei Elisabeth! Takk for fine kommentarer hos meg. Her var det fint, og jeg kommer definitivt tilbake. Inntil videre; Jeg elsker også oransje! Egentlig er jeg et veldig kjedelig menneske - hvertfall når det kommer til farger. Da vi skulle møblere hytta vår på fjellet snek det seg inn flere og flere oransje ting, helt til jeg kom ut av skapet som oransjeelsker! På hytta ved sjøen er det også kommet en del oransje ting - dog mer nedtonet, som alt der nede. Men helt enig. Oransje er en herlig farge.

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...