mandag 6. februar 2012

WOK

Jeg digger wok. Det har blitt en del WOK på wordfeud i det siste, en kjekk måte å kvitte seg med en ti-poengs W, men også en del wok i form av mat i panna.

Wok er en mer moderne utgave av pytt i panne, synes jeg. Man tar det man har og slenger det i panna og straks er middagen klar. Suveren måte å kvitte seg med gårsdagens rester også. Ikke hvis du har hatt risengrynsgrøt kanskje, men pasta eller potet er kjekt. Og alt av grønnsaker. Jeg elsker grønnsaker. Det er godt på smak og jeg får samtidig ren samvittighet når det gjelder disse berømte fem om dagen, som kan være utfordrende å tilfredsstille. Og det er fint for fordøyelsen og gjør wc-turene enklere.

Og jeg føler meg litt som Jamie Oliver der jeg slenger opp i en bunt av ditt og en håndfull datt. Noen poteter fra i går, en kvast med brokkoli. Vannkastanjer er en favoritt, de knaser så fint mellom tennene. Go with the flow. Pøs på så whigen blåser av.

Nå er ikke dette en matblogg på web. Derfor renner det ikke over av fotos fra prosessen med bildetekster som "vask og del brokkolien i passe buketter" eller "begynn med de grønnsakene som trenger lengst tid i woken", "en dæsj soyasaus setter en spiss på det hele" eller kanskje "gulrøtter kan raspes rett i woken". Dette er ikke en matblogg, så dere får heller nøye dere med dette ene bildet.





Dagens variant besto av squash, brokkoli, gulrøtter, sukkererter, bambusskudd, poteter og kylling. Ikke kiwi.

WVel bekomme!


Elisabeth

19 kommentarer:

  1. Nam nam! Jeg har også dilla på wok for tiden. Veldig lettvint og ungene liker bedre wokede grønsaker enn kokte. Godt med litt tyggemotstand.
    Hilsen Sissel

    SvarSlett
  2. Wokidoki. Wok bedrives det i vårt hus, men vi bedriver ikke det spillet om ord. Ordspill derimot, er vi glade i.

    SvarSlett
  3. Wok er bra!
    Men enig i at grøtrester ikke blir samme resultat ;)
    Bon apetit!

    SvarSlett
  4. Dette liker jeg også, og både wok og web er gode ord med w:O)
    Kos dæ videre denne uka, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  5. Wok er godt!
    Mange tips til W ord i WF her også;)

    SvarSlett
  6. Sånn skal det være! kjapt, sunt og godt

    SvarSlett
  7. Wok er deilig :-) Det er en slager her i gården i alle fall :-)) Gleder meg til innlegget ditt om y jeg ;-)

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  8. Dette var en sikker won for deg!

    SvarSlett
  9. Hehe, ennå hekta på Wordfeud?

    SvarSlett
  10. Nam nam jeg og liker så godt wok, men nå er det altfor lenge siden sist - så mon tro om ikke det skal bli wok til middag denne uka her ja!!

    SvarSlett
  11. Å, nam! Jeg hadde dilla på det før, og spiste meg nok litt lei. Nå er det en stund siden sist jeg hadde wok - panna oppe :-/ Derimot har jeg fått virkelig dilla på salat med rømme og sweet chili - saus! Spiser det hver dag, gjerne flere ganger om dagen! :) Akkurat nå f. eks! :)

    SvarSlett
  12. Wok er best - ingen protest!

    SvarSlett
  13. Oi, det tok litt tid før jeg så det, lurte først på om synet bedro meg. Og wok er bedre med kylling enn kiwi

    SvarSlett
  14. Fekk wok til bryllaupet, og har brukt den litt, men gløymd den i det siste. Kanskje eg lyt plukka den fram att no, for det der såg jo både godt og sunt ut :)

    SvarSlett
  15. Takk for alle w-forslagene! Ser at jeg bruker ofte de samme ordene i wordfeud... :-) God Wok!

    SvarSlett
  16. Haha. Du er fremdeles i slaget, ser jeg. Nå fikk jeg jammen lyst på et slag wordfeud. ;)

    SvarSlett
  17. Jeg elsker grønnsaker, men jeg foretrekker dem som oftest rå. Jeg har ikke wok.

    Cecilie

    SvarSlett
  18. Wok er digg det :) Desverre sliter med at wokken blir så sabla tørr!!! Får vel ta en tur i butikken å eksperimentere med asiatiske sauser ;)

    Ha en strålende tirsdag :)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...