torsdag 11. november 2010

Tanntroll og Tannfe

Trollet har mista den ene fortanna og lever nå opp til navnet sitt.



Tannfelling skal liksom være så sjarmerende....og artig. Det begynner jeg å lure på om bare er noe vi forteller de søte små for at de ikke skal føle seg dumme. Er det lov å synes at en tannløs munn er nokså grotesk?

Tenk deg sjøl om du mangla tre tenner midt i gliset. Ingen ville synes det var særlig sjarmerende, eller hva?

Trollet ønsker ikke lenger å gi fra seg de felte tennene, men insisterte på å få tilbake de allerede innleverte. Og måtte selvfølgelig da returnere de pengene Tannfeen allerede hadde gitt i betaling. Heldigvis var det angrefrist. Den Onde Tannfeen har beholdt penga også, fordi Den Onde Tannfeen mener det er mest rettferdig. Men kanskje, kanskje, i et blaff av dårlig samvittighet og svakhet, putter feen myntene i Trollets sparebøsse igjen....kanskje.

Denne gangen var det ikke snakk om fe eller penger, fortanna ble putta rett i skrinet sammen med de andre.

Ønsker deg en sjarmerende dag med komplett tanngard.

Elisabeth

14 kommentarer:

  1. He he, på barn er det jo ganske sjarmerende, da, du må jo ikke blande inn åssen det ville sett ut på oss!
    De endrer sånn utseende når de store tennene kommer fram - vent å se!

    SvarSlett
  2. De er sjarmerende. På en litt sånn rar måte.
    Jeg hadde vært grotesk.

    SvarSlett
  3. Det er litt status for barna å felle tenner, iallefall med dei fyrste tennene :)
    Her går det i jeksler som skal ut og opp, og så til kjeveortoped...Mykje styr med desse tennene. Alle mine har hatt , eller skal ha, tannregulering.

    SvarSlett
  4. Haha...Jeg synes det er søtt med manglende tenner... :)

    SvarSlett
  5. Er jo søtt med litt manglende tenner......men PÅ BARN!!!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  6. Synes de er sote jeg - det ville ikke vi vaert, nei! Tenaringen (snart 14 1/2) har nylig mistet siste melketann - ja, han er sent ute i sa henseende, men tannlegen liker det. Venter na pa time i desember for a fa vurdert om han ma ha regulering... sukk.

    ha en fin dag med alle tennene!
    klem mette

    SvarSlett
  7. Syns det er sjarmerende, jeg... Vel og merke på barn! ;)

    Lillesnupp har så langt bare mistet to, og har nå ei litt lealaus fortann. Og de to nye har kommet opp på skrå, -stilig og sjarmerende, men det blir sikkert dyrt etterhvert...

    SvarSlett
  8. De er veldig søte uten tenner! Voksne derimot, ser ikke særlig søte ut uten. Synd det er for dyrt for folk flest å få satt inn falske tenner. Det hadde vært en jobb for tanféen, det! Simsalabim! Og nye tenner!

    SvarSlett
  9. Løse tenner er det værste jeg vet... Grøsser når jeg ser det. Som lærer ser jeg maaange løse tenner og elevene elsker å vise de til meg. Et hardt liv....
    Klem Igi

    SvarSlett
  10. He, he, det er da faktisk ganske sjarmerende på barn:-) Herlig glis!

    SvarSlett
  11. Manglende tenner er sjamerende hos de små. Men ekkelt når det er hos voksne. Hos de små er det sikkert sjarmerende for jeg vet at de får nye som erstatter de gamle. :)

    SvarSlett
  12. Hihi, nå ser jeg for meg mange bloggende damer uten fortenner, gitt ;-) Jepp, groteskt!

    SvarSlett
  13. På barn er det sjarmerende med manglende tenner. Bikker man de 15 ser det bare groteskt ut, hehe. særlig hvis de som står igjen er blåsvarte!

    SvarSlett
  14. *latter*
    Har en tannfeller i heimen jeg også..., som ser frem til å miste flere tenner... :O)))

    ha en fin helg!

    klem

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...