mandag 2. april 2012

Søm mellom slaga


Når jeg først har dratt fram symaskinene og stoff og rot okkuperer kjøkkenbordet, så gjelder det å utnytte situasjonen og sy det man kan.

Men noen ganger så er det utfordrende å holde på med noe stort som krever konsentrasjon og ikke minst tid.

Derfor er det ypperlig med noen små prosjekter som man kan fly litt til og fra uten å miste tråden. Ha ha, tok du den? Litt sånn søm-humor.



Hårbånd er et sånt kjekt prosjekt. Fin måte å bruke opp rester er det også. Det blir jo gjerne noen stoffremser her og der. Den ambisiøse/gjerrige (stryk det som ikke passer) kan sette sammen mange små lapper og virkelig gå amok i restekurven.

Med ulikt stoff på hver side så kan hårbåndet snus etter humør og i forhold til antrekk. Den observante vil nok se at to av båndene matcher de grønne vårkjolene jeg har sydd i det siste.

Litt fikkel med vrenginga er det, og man bør ta seg bryet med å sneie over med strykejernet, har jeg erfart. Moro når man raskt ser resultatet mellom leksehjelp, middagslaging, tv-nyhetene og elskov med sin mann eller hva man driver med på en vanlig hverdag.



Mønster og framgangsmåte fant jeg hos Happy together. 

Hun har gjort seg mer flid med bildetakinga, så ta en titt der. Jeg bare slang mine på armen og knipsa med mobilen. Ja, jeg er lat. Min vanlige modell var ikke tilgjengelig så Madamen sjøl måtte stille opp som både fotomodell og fotograf. Det er en utfordring. Særlig når man ikke har lyst å flæsje sitt eget tryne for mye. Man kunne forledes til å tro det var baderomsflisene jeg ville vise fram. Det var ikke det jeg forsøkte på.

Nå skal jeg til å klippe Mannen. Han er så tillitsfull den karen. Selv om han stadig minner meg på den gangen jeg lagde en fartsstripe midt på hodet hans kvelden før vi skulle på ferie til Lisboa. Hallo, det er vel ikke min feil at den der dingsen ytterst på klippern, den som regulerer hårlengden, sitter så løst. Ikke min feil at det akkurat da kom noe spennende på tv-skjermen heller.... Wish me luck.

Elisabeth


16 kommentarer:

  1. Kjempefine hårbånd! Rart du ikke har laget det før med din kreativitet:-) Lykke til med hårklippen, bra du fikk tid til å fikse han litt mellom sying, Wf, blogging, Facebook, ukulelespilling og brødbaking:-) klem IL

    SvarSlett
    Svar
    1. He he, ja brødbaking blei det ikke dag....heller.

      Slett
  2. Fine hårbånd, ja. Mannen her klipper seg sjæl, for å si det sånn...

    SvarSlett
  3. Flotte hårbånd! Kjekk måte å få brukt opp litt stoffrester på:-)

    SvarSlett
  4. Dei var stilige!! Mulig eg må bestilla nokon slike og ein kjole når det nærmar seg litt meir sumar;) Flinkis! God påske til deg:)

    SvarSlett
  5. Så fine!

    Hm..klarer jeg lage sånne med Sømfiks og strykejern montro?

    SvarSlett
  6. Fine hårbånd. Kanskje jeg skulle sy et til Ingvar som han kan bruke på fotballtrening? Han vil absolutt ikke klippe håret.
    Ellen :D

    SvarSlett
  7. Blir det før- og etter-bilder av mannen? Fine hårbånd!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det får være grenser. Du får tro meg på mitt ord når jeg skiver at han slettes ikke ble så verst.

      Slett
  8. Fine hårbånd - god påskesyssel!

    SvarSlett
  9. Hehe :) Hårklipp er ikke alltid like lett ;)

    SvarSlett
  10. Jeg har klippet mannen min 1 gang i syden, fordi det var så utrolig langt.. jeg har ikke fått lov til å gjøre det igjen av en eller annen merkelig grunn!?

    Kjempefine hårbånd!! Trollet må falle helt pladask for de :)

    Ha en strålende tirsdag :)

    SvarSlett
  11. Så lurt med slike raske prosjekter, for med småkryp er det ikke lett å få tid til så mye annet. :)
    Min kjære klipper meg, men jeg tør ikke prøve meg på hans hår :)

    SvarSlett
  12. I teorien skulle eg greie å sy slike band...i teorien.
    Fine var dei.

    SvarSlett
  13. Deilig med raske resultater, jeg blir med i den klubben. Fine ble de også, du er jammen ei dame i farta må jeg si. Alt du rekker! Og humoren, ja jeg må le høyt og lenge, og humre litt etterpå! Takk for at du gidder å dele. Etter en sånn fartstripe hendelse her i huset har mannen begynt å gå til frisør....hmmmm ikke fullt så tillitsfull den karen nei! (Jeg mener selv om vi skulle i bryllup dagen etterpå og han fikk nesten mer oppmerksomhet enn bruden så må det vel lov for alle å gjøre en feil av og til uten at en skal bli mistrodd for resten av livet...eller?)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...