onsdag 30. april 2014

Lat mor leverer "kake". Og noe som faktisk er praktisk.

-Ja, og så må du levere kake til foreldremøtet.

-Hmpfh....


Levere kake til et foreldremøte jeg ikke selv kan delta på? Da gidder jeg i alle fall ikke legge meg i sæla og diske opp med de lekreste kanelboller eller smukkeste cupcakes. (Ok da, jeg hadde aldri klart å levere de lekreste kanelboller og de smukkeste cupcakes uansett.) Jeg vil jo tross alt ikke være der og overhøre smattelydene og lovprisinga. Bortkasta innsats med andre ord.

Kake til foreldremøte som foreldre skal spise, ikke kake som skal selges til inntekt for ny fane eller klatrevegg eller hva det er det spares til? Ok, da er det lov å bli en smule lat.

First Price-lat.





Billig kjeks fra First Price er vanskelig å kamuflere som hjemmebakte, men det er mulig å gjøre de litt mer innbydende.


Man klipper og bretter en papptallerken og vips har man en artig skål.






Prikken over i-en, toppen av kransekaka, rosinen i pølsa: En mætsjende serviett dandert oppi skåla før du pøser på med kjeksa. Ingen vits å være gjerrig på kjeks, det koster tross alt kun en tier eller noe, så her kan man være raus.





Se for deg følgende: Skåla fylt med store, butikkjøpte sjokolade-cookies. Det hadde jo ikke vært noe merkelig om noen tok de for å være hjemmebakte om de ble presentert i en slik hjemmelaga skål, ikke sant?

Genialt, hva?






Det andre geniale er jo at denne papptallerken-skåla er sabla praktisk.

Kjapp å lage og kan kastes etter bruk. Du slipper å huske å plukke opp kakefatet eller bolle-kurven etter endt arrangement. Det er befriende!

Er man litt fingernem, klarer man sikkert å lage en større variant av et pappstykke.

"Men hvordan klipper og bretter jeg egentlig? Hvordan kan jeg  oppnå denne herligheta",  spør du deg vel høyt om nå.


Jo slik:




Voila! Lett som en plett.



Elisabeth, lat, men litt kreativ












15 kommentarer:

  1. Genialt! Må prøves ved neste foreldremøte :)

    SvarSlett
  2. Er helt enig med deg! Ikke noe stas å bake kake til et foredremøte man selv ikke skal være med på!

    Genial skål!! Takk for at du delte!

    Ønsker deg en super dag!

    SvarSlett
  3. Hahahaha, jeg ler meg i hjel av alle dine gode idèer!!! Hahahaha!

    SvarSlett
  4. Genialt! Og de kjeksa er faktisk gode! Sangerkjeks kaller jeg dem - vi har dem på sangøvelser. Går ned som varmt hvetebrød i pausa, og smører stemmen.... trur jeg ;)

    SvarSlett
  5. Ein fantastisk idé. Den kjøper eg glatt.

    SvarSlett
  6. Den var nyttig:) FANTASTISK!!

    SvarSlett
  7. Kjeks er helt greit for meg, hvis det må være noe i det hele tatt. En kopp te ville vært viktigere.

    SvarSlett
  8. Stilig! Denne ideen går rett inn i idebanken :D

    SvarSlett
  9. Det var smart! Selv hadde jeg nok begrenset meg til FP-pakka uten mer dill, men det er meg da. Har aldri skjønt hva som er greia med at det skal være hjemmebakt, men det er vel for å redusere utgiften, eller? Det ble fint det du gjorde!

    SvarSlett
  10. Haha - jeg satt akkurat og skrev et lengre innlegg om foreldremøter og kaker - og likestilling! :D Jeg baker gjerne jeg, altså, men dette var jo en god ide! :)

    SvarSlett
  11. Ha ha, den skåla var jo genial! Jeg irriterer meg over at man til tider må dra med kaker på foreldremøter - vi kommer vel ikke dit for å spise?

    SvarSlett
  12. Høres veldig lurt ut :-) Jeg får av en eller annen grunn ikke til å se bildene dine :-/

    God helg

    SvarSlett
  13. For en utrolig god ide!

    SvarSlett
  14. Det var smart! Selv hadde jeg nok begrenset meg til FP-pakka uten mer dill, men det er meg da. Har aldri skjønt hva som er greia med at det skal være hjemmebakt, men det er vel for å redusere utgiften, eller? Det ble fint det du gjorde!
    شركة تخزين عفش بالرياض
    شركة ترميمات بالرياض
    شركة دهانات بالرياض
    شركات تنظيف المنازل بجدة
    شركة كشف تسربات المياة بجدة
    شركة مكافحة حشرات في جدة
    شركة تنظيف خزانات
    نقل عفش مكة

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...