tirsdag 29. desember 2009

Kaos og kos

I går var jeg i shoppingmodus og hadde planer om å fråtse i julepynt til 50%. Utbyttet ble heller magert, ja helt skrint, altså ingenting, null og niks, nothing, nada! Det var som jeg fryktet, alle godbitene var tatt før jul. Butikkene startet salget tidlig....før jul.

I dag skulle jeg bare levere klokka mi til reparasjon og ramla inn på Strømmen Storsenter, det største marerittet på Romerike. Det er alltid fullt der, i dag intet unntak. Men jeg kan utstå dette når gevinsten er masse flott julepynt til halv pris. Det ble både glasshjerter, juletrepynt og røde svibelvaser. Bohus, Til Bords, Jernia og Kremmerhuset hadde tatt inn nok varer til at det varte til romjulsalget. Hurra for det.


Med posten i dag kom premien fra Passelig dose, Ellos-katalogen så man kan begynne å tenke på sommersesongen samt januarnummeret av Kamille, abonnementet er julegave fra Mannen. Hmm, her skal det leses og koses.


Her er koseposten sammen med en liten julegris som ble med hjem og en nydelig glassengel designet av min favorittdesigner Maud Gjeruldsen Bugge.



Bugge står også bak glasserien Galakse fra Hadeland, en serie jeg samler.
Jeg har forresten bodd i huset til Bugge! Hun og mannen leide ut ett år til meg og tre venninner. Dette er nesten 20 år siden og var vel nokså tidlig i hennes karriere. Jeg husker det var mange blå, litt ulike glass i kjøkkenskapet og vi syntes det var merkelig at "det ikke gjorde noe om vi knuste dem".

Nå må jeg surfe litt og se om jeg finner en god dessert til nyttårsaften....eller om jeg skal ta reprise på tiramisuen fra i fjor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...