lørdag 19. desember 2009

Skoskap

Vi har en smal gang som i grunnen ikke kan møbleres, men nå har jeg kommet fram til at vi kan ta sjansen med et skoskap. De er jo veldig grunne og vil ta lite av gulvplassen.

Her flyter det av sko, votter, luer, skjerf, refleksvester, you name it, så noe må gjøres. Der jeg tenker at et skoskap vil passe best er det selvfølgelig en lysbryter, noe som gjør at bredden kan være maks 80 cm. Siden jeg vil at dette magiske skoskapet som skal håndtere oppgaven med å trylle bort alt rot, ikke skal synes, ja helst bare gå i ett med veggen som en veggpryd på låvedans, bør det ikke være for høyt heller, kanskje maks 120 cm. Og der er utfordingen. Sånn er det i grunnen ofte, synes jeg, at vi er avhengige av visse mål og at dette er helt andre mål enn produsentene har ment er de riktige mål...


Her er et utvalg skoskap, men ingen med de helt rette målene. Vi går i tenkeboksen.




Berlin fra Bohus, med glasstopp som ikke kommer så godt fram på bildet.

Celina fra Living




Klassiske Hemnes fra Ikea




Pori, veldig enkelt, fra A-Møbler






Davos i feil farge fra Fagmøbler

2 kommentarer:

  1. Haha - det samme problemet er det her! Min gang er pytteliten-minimini, of full av det meste. Her er vi jo bare 1 & 1/2 - men det blir nok for det... Problemet mitt er bare at jeg nesten ikke får plass til et smalt skoskap engang. Pjuh!
    Nå har jeg ikke sett de andre skoskapene "in real", så jeg holder en knapp på Hemnes'en. Det som er fint med det, er at det er litt bredde på det også...
    Lykke til i valget!

    SvarSlett
  2. Det var mange fin skap å velge i, synd at ingen passer dine mål.
    Men ønsker deg lykke til å finne ett som passer.
    Nyt de siste førjulsdagene.
    Klem Ann<3

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...