torsdag 4. mars 2010

Gaver til meg

For å være godt rustet til blomsterhavet i anledning min ikke-runde-dag hadde jeg gått til innkjøp av en Finn Schöll vase fra Hadeland. Du skjønner, jeg har hatt dårlig med vaser for lave, tette buketter.

Men jeg var ikke forberedt på langstilkede roser, nydelige dusrosa langstilkede roser. Det er såpass lenge siden jeg fikk en slik bukett at jeg hadde glemt at jeg ikke har en passende vase. Men slike bagateller kan en ikke bry seg med. Rosene har da kommet seg i vann. Notat til meg selv; Må være forberedt for nye buketter, skaffe pen vase.



Mannnen hadde vært flink og benyttet flittig ønskelista på bloggen. Han hadde blant annet printet ut bildet av Green Gate koppene, livredd for å kjøpe feil mønster...

Så nå har jeg altså Green Gate jeg også, hi hi. Nå mangler jeg bare denne hylla jeg har sett meg ut slik at koppene kan komme til sin rett.


Dessuten fikk jeg rockering også, tjoho! Let's rock! Men det er jo noe spesielt med gaver som giver har funnet fram til selv, noe som betyr noe eller skal symbolisere noe...Hvordan skal jeg tolke at jeg fikk boka "The Cult of the Amateur" med undertittel "How blogs, My space, You tube and the rest of today's user-generated media are killing our culture and economy"?

Dessuten ble det nevnt at det ville komme noe i posten i løpet av et par dager. "Men det er ikke den der hylla, altså". Nei, det hadde jeg ikke forventa, men morer meg over at mannen tydeligvis leser mer enn kun ønskelista på bloggen min, hi hi.

Og fra min beste venninne; Bruka godisskål med lakrisgodteri. Det var en skikkelig innertier. Jeg har jo myst på disse skålene og vi har snakket om dem på jobben. Men det visste ikke hun. Hun hadde kjøpt en selv og tenkt at kanskje jeg ville like en sånn en også! JA, det gjør jeg. Og lakris er det beste godteriet - det tror jeg hun vet at jeg synes. :-) Har forresten ikke sett denne utgaven før, hvit med sølvskirft - aldeles praktfull. Jeg merker meg at det er ganske raus størrelse på den godisskåla....hmm.

Har hatt en super bursdagshverdag. Kom hjem fra jobb til en elskelig mann ved komfyren og en oppgira seksåring som kom løpende til døra med gaver og selvskrevet kort hvor det sto elåviju (I love you) med hjerte rundt, smelt.

Nydelig liljer fra jobben har jeg fått også. Og det er flere gaver i anløp...Ikke så verst å fylle år, egentlig. Har smakt på tallet 39 og begynner så smått å venne meg til det. Det veldig mange andre har vært opptatt av i dag er derimot det som skjer om nøyaktig ett år...Uææææ.

Fryd og kos innerst i veien. Håper du har hatt en hyggelig dag også.

/Elisabeth

5 kommentarer:

  1. Gratulerer med dagen! :)
    Håper den vart strålande!

    SvarSlett
  2. Så mye fint du har fått! Grattis med GreenGate koppene! Flink mann du har:-) Høres ut som du har hatt en strålende dag.

    Klem

    SvarSlett
  3. Gratulerer så mye med dagen!! Nydelig roser du har fått, utrolig fin farge!

    Det er så herlig med disse mennene, som må ha med seg bilder av ting når de skal ut for å handle gaver til oss. De er sikkert litt av et syn når de går rundt i butikkene, for å finne noe som i det minste ligner på bildet.

    Ha en fortsatt fin kveld og en fin fredag i morgen!

    Klem

    PS! Italia i juni høres deilig ut. Har aldri vært der, ender alltid opp med en uke på en gresk øy.

    SvarSlett
  4. Fine gaver du har fått:-)

    Ellers må jeg si at du har all grunn til å grue deg til neste fødselsdag. Å bli førti var rent for jæ..., synes jeg. Hilsen Bergljot, som blir 41 (!!!) i neste uke.

    SvarSlett
  5. Så heldig du er! Mange fine gaver.
    Kos deg i helga.
    Klem Igi

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...