søndag 14. mars 2010

Rim-moro for 79 kroner

Nå føler jeg at jeg må komme med et mer kulturet innslag, ikke bare forplantning, bæsj og dovaner:

I kassakø på Ark falt mine øyne (spraglete brune, forresten) på denne boka her.


Tre ting fanget min interesse:
  1. Pris. 79 kroner er rasende billig, men jeg blir alltid litt skeptisk til tilbudsbøker, at det sier noe om kvaliteten siden de ikke er blitt solgt til ordinær pris.
  2. Illustrasjonen var spennende
  3. Oversatt og gjendiktet av Erlend Loe, som kan være morsom
Den ble med hjem og vi har ikke angra et sekund. Morsomme rim og flotte illustrasjoner. Både liten og stor morer seg.

Her er vår favoritt:



Jeg har pusset nese nå
i godt og vel en uke
Jeg har en tønne full av snørr
den har jeg tenkt å bruke

Til å tømme ut i bakken
grønn og herlig gørr
Tenk, hvor fint, en sommerdag
å stå på ski i snørr


Flere enn oss som digger denne boka, flere leseranmeldelser finner du HER.


Ok, det ble visst ikke et høykulturelt innlegg likevel, mer gørr herfra.....hmm.
☺ Elisabeth

3 kommentarer:

  1. Ja, dette skulle egentlig bare være et "helgeprosjekt", men det har nå vart i noen helger nå. Det er godt å være ferdig, for jeg har så mye annet jeg har lyst til å ta fatt på.

    Ha en fin uke!!

    Klem

    SvarSlett
  2. Den boka digger vi! Herlig å lese om råtten salat og sånn.
    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  3. Hi, hi, herlig:-)

    Ha en fin dag!

    Klem

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...