onsdag 20. januar 2010

Sokker i sandalene!?

Hva er det disse motefolka har funnet på nå? Nå er det moderne med sokker i sandalene leser jeg på Klikk.no! Prøver de å teste hvor langt de kan få folk til å kle seg ut for så å sitte og le av alle idiotene etterpå?




Dette er da ikke pent? Nei, jeg vegrer å gå med ankelsokker i sandalene samme hvor mye glitter du kaster på sko og strømper. For samme hvor mye jeg prøver så blir det liksom ikke det samme som på catwalken.





Ok, jeg er enig at det kunne vært hakket freshere med nyshava legger og litt spray tan. Men mye ville ikke det hjelpe, er jeg redd. Vet du forresten hvor vanskelig det er å ta bilde av sine egne føtter uten at leggene ser ut som to runde tønner?

Positivt for alle norske menn ferierende på Kanariøyene, da. Dette har de ventet på i årevis under hundsing av såkalt motebevisste fruer. Nå er jo de helt high fashon! Hm, kanskje best å ikke rope for høyt om akkurat det.





Én gang har jeg prøvd meg med kombinasjonen strømpebukser og åpne sko. Den norske sommeren krever av og til at man må svelge noen forfengelighetskameler.

Jeg trodde jeg klarte å skjule tåsømmen, men nei. Min brasilianske svigerinne ble helt oppgitt og jeg følte meg som en nokså ufiks nordisk kjerring. Ja, denne gylne skjønnheten stirret vantro på mine tåsømmer og spurte leende om jeg ikke hadde strømpebukser uten tå. Hæ, stillongs, liksom? Neida, i Brasil har de strømpebukser uten tå! Det er en liten streng mellom stortåa og tåa ved siden – strømpebukse og bare tær, vakkert i åpne sko! I følge min svigerinne har ”alle” brasilianske, sambadansende kvinner slike, nå har jeg et par også….


Til slutt et lite dikt komponert på bussen på vei hjem fra jobb i ettermiddag, mens jeg pirka på en ungdomskvise

Au, så vond den lille rampen

Jeg gir meg ikke, men tar opp kampen

Med spisse negler og pågangsmot

skal jeg ta det onde ved rot


Ha en god onsdagskveld.



/Elisabeth

7 kommentarer:

  1. Omg, jeg er ikke fan av sokker i sandaler NEI. Det er en del mote som kun passer på catwalken. De strømpebukse med bare tær var jo genialt:) Ha en herlig kveld.

    SvarSlett
  2. He he...så vittig:) Du finner nok ikke meg med sokker i sandalene heller. Jeg har gitt opp med å følge moten jeg.....sokkemoten;)
    Ha en fin onsdagskveld!
    klem

    SvarSlett
  3. Nå lo jeg godt her og jeg lo ikke av beina dine men med dem. Slike strømpebukser er jo genialt, du på si til venninne at må ta agentur og selge de i Norge

    SvarSlett
  4. Ser du er like opptatt av vårmoten som meg, sjekket akkurat vårens trender før jeg så hva du hadde på plakaten i dag:-) og jammen fikk jeg til og med moten testet ut på deg....jeg må nok tenke litt på hva jeg synes, men har i hvertfall notert våren trend:-)))IL

    SvarSlett
  5. He he, morsomt innlegg, men sokker i sandalene: NEI!

    Flott dikt du har skrevet, kjenner meg igjen.

    Klem Ann<3

    SvarSlett
  6. Ler ennå :-) Fantastisk bra innlegg!

    SvarSlett
  7. Ja, ja, hvorfor ikke? Synes du gjorde deg bra som
    fotmodell. Ben som tønner, hvem har vel ikke det?
    Imponert over at du står fram som poet også.

    Ha en flott dag!

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...