mandag 17. mai 2010

Hemmelig oppdrag


Jeg har et hemmelig oppdrag i dag.

Ja, vi skal stille på dugnad på skolen kl. nullåttetretti, altså et tidspunkt vi vanligvis ikke en gang har vurdert å stikke tottelottene utenfor dyna på en fridag.

Ja, vi skal stille med hjemmebakt kake og kaffe på kanne til samme tidspunkt slik at skolen forhåpentligvis får inn noen kroner til ny klatrevegg, datamaskiner eller hva det blir.

Jada, men disse oppdragene er ikke hemmelige!

Nei, agent Elisabeth skal ut på et hemmelig oppdrag.

Jeg skal være dommer i 17. mai-toget! Så jeg skal iakta disse unge håpefulle og merke meg hvilken klasse som viser best innsats når det gjelder orden i rekkene, riktig flaggbruk og hurrarop.

Ikke vet jeg hvem de andre agentene med det samme oppdraget er heller, nei alt er veldig hemmelig, hysj. Jeg skal sende en sms med min stemme til et menneske jeg ikke vet hvem er. Jeg har selvfølgelig lagret nummeret under et fiktivt navn på mobilen.

Trollet kom hjem fra skolen en dag og fortalte at det skulle være spioner i 17.mai-toget. Jeg kunne selvfølgelig ikke avsløre at jeg visste godt hva dette handlet om, at hennes egen mor var en av disse spionene. For ordens skyld; Jeg skal stemme i gruppa 3.-7. klasse og kan altså ikke stemme på min egen unge håpefulles førsteklasse.

Jeg har funnet fram grå frakk, hatt og mørke solbriller, mor skal ut på hemmelig oppdrag.

Ha en strålende 17. mai - med små og store oppdrag.

Elisabeth


7 kommentarer:

  1. Lykke til og måtte den beste hurraklassen vinne!
    Ha en super dag!!!! :)

    SvarSlett
  2. Kledelig! Dette er en perfekt oppgave til deg, vil jeg tro. :D
    Ønsker deg en flott 17. mai! :)

    SvarSlett
  3. Håper oppdraget er utført - du er jo flink til å opptre som noe annet enn den du egentlig er...

    SvarSlett
  4. Haha - var det derfor det runget litt ekstra i toget idag??? Sa nemlig til snuppe-pappaen (som for anledningen var "tvunget" på besøk) at iår var de jammen flinke til å rope! Han klagde som vanlig, så jeg snakket ikke mer om saken - men kjente at jeg var STOLT over å være norsk nettopp idag. Norge RULER i feiring og tog!!!

    Hipp hurra og fortsatt gratulerer med dagen!

    Og til opplysning - det manglet vel IKKE på kaker, eller hva???? *ler*

    SvarSlett
  5. Håper
    kaker
    kaffe
    spionasje
    og alt det andre
    gikk veldig bra i dag!
    Hipp hipp for alle dugnadsforeldre!

    SvarSlett
  6. Dette høres jo ut som en spennende oppdrag!
    Regner med at du utførte oppdraget på beste vis og at du ikke var upartisk på noen måte!

    Ha en fin kveld og nyt noen timer med beina på bordet!

    Klem

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...