onsdag 22. desember 2010

Jakten på julestemninga - luke 22 Nå skal det pyntes

Jeg hører noen kvitrer at de ikke vil julestresse, at det blir for mye stress med den der pyntinga og så videre.

Så her kommer et supert tips fra meg: Hvordan pynte til jul på to minutter.

En stykk nydelig og sjarmerende juleugle, to stykk julekuler i valgfri farge. Lett som en plett!



Og er'u litt gæærn, bruker du julekuler i ulik farge.



Den der pyntinga kan lett utvikle seg til overpynting, så pass på!




Det var vel ikke så stress vel? Sånn, da kan man gå tilbake til blogginga igjen med god samvittiget - i julepynta hus.


Har du pynta juletreet?

Juleugla Julia

Julekalenderen "Juleugla Julia: Jakten på julestemninga" går hver dag fram til julaften vekselsvis her og hos Pias verden. Alle som legger igjen en kommentar er med i den store trekninga 24. desember hvor det hele avgjøres. Hvem får gi Juleugla Julia et nytt hjem?

16 kommentarer:

  1. Hehe, takk for tips! Håper jeg vinner julia, har nemlig ingen annen ugle(!) å pynte.. Treet er ikke pyntet enda, men det er kommet i hus. Eller i garasje egentlig. Men det skal vel i hus etterhvert, kanskje i morgen?

    SvarSlett
  2. Ha, ha, fikk veldig assosiasjoner til et julebord jeg var på sammen med nordlendingen:-) I løpet av kvelden ble han en liten juledekorasjon han og, med diverse julekuler på ørene...

    SvarSlett
  3. Jepp, i går. I år har jeg faktisk kjøpt ny juletrepynt. En pakke på 40 julekuler på Coop'en. Og så har jeg slengt noen lyslenker fra Plantasjen over treet. To av lenkene består av røde lyshjerter. Mannen i huset synes treet ble veldig amerikansk i år. Jeg synes bare det er herlig å slippe å finne frem all den gamle julepynten et eller annet sted oppe på det mørke og veeeldig kalde loftet.
    Alt i alt synes jeg juletreet ble flott. Det ble litt sånn tema-kult. 40 julekuler i røde nyanser og røde jerte-lys. Har prøvd å ta bilder, men det er pokker meg umulig å få til fine bilder av juletrær. Særling når det står inneklemt mellom databordet og cd-hyllene.
    Klem Ellen :)

    SvarSlett
  4. Hehe, godt tips. Så fin hu ble:). Har faktisk fått pynta litt pepperkaker i dag, med syke unger i hus.... Typisk at slikt skjer siste uka før jul...

    SvarSlett
  5. Ingen fare for overpynting av ugler her ;).
    Vi er ein fullstendig uglefri familie.

    SvarSlett
  6. Treet pyntes først lillejulaften på kvelden.

    SvarSlett
  7. *ler*
    Tips er notert! :-)

    Klem, Rosa

    SvarSlett
  8. Benedicte fra Skolelyst ønsker deg en riktig god jul. Setter pris på at du følger Skolelyst:-)

    SvarSlett
  9. Vi er forsatt på rydde- og vaskestadiet. Ingen ugler eller trær er pyntet så langt. :o)

    SvarSlett
  10. Vi har spist julegrøten i dag - og MandelNissen, den vimsekoppen - hadde i år igjen putta én mandel i grøten... Og mista en til oppi... Men heldigvis oppdaget han fadesen - i år også - og lagt igjen to mandelpakker! Phjuuu!
    Så da ble det to heldige damer som vant henholdsvis marsipangris og Kinderegg i "mandelpremie" i år. ;) Jeg tror jeg kommer til å gi bort marsipangrisene mine... ;)
    Og etter julegrøtspising, ble juletreet pynta som seg hør og bør. Kristoffer satt og pælma julekuler rundt på gulvet - til vill jubel fra ham selv. Og Maiken og jeg hang kuler, glitter og stas på treet. Fint blei det!
    Håper du og dine får en riktig god jul, Elisabeth! Og Julia også :)
    Vi gleder oss til å feire jul med bestemor og bestefar og storesøsken! ♥

    SvarSlett
  11. Takk for herlig tips!!!Du skriver godt jeg har ledd mye her i kveld:)Takk for hyggelig hilsen fra deg inne hos meg!!god jul til deg også:)Klem Linda:)

    SvarSlett
  12. Ingen fare for overpynting hos oss, men en liten ugle hadde vi klart å skape plass til. Ihvertfall når hun er så søt.
    Treet ble hugget og pyntet forrige helg.

    Ønsker deg og dine en alldeles utmerket jul på alle mulige vis!
    (Har ny blogg på: http://trollringen.blogspot.com/)

    SvarSlett
  13. Julia er bare nyyydelig julepyntet. Blir ikke bedre enn det!

    Treet står i badekaret og venter på å tas opp i stuen i kveld for pynting. Aldri juletre før lillejulaften. Men ellers er det pyntet.

    SvarSlett
  14. hei Elisabeth
    fin juleugle
    og herlig innlegg under her - syns din realitetsblogging er mye kjekkere enn sånn kjedelig perfekte greier!! :)

    vil ønske deg ei riktig god jul sammen med familien din.
    vi blogges! :)
    klem fra Åpent hus

    SvarSlett
  15. Jeg tror nok at ei ugle i treet, vil tiltrekke seg så stor entusiasme at verken barn eller voksne (les: mannen) vil legge merke til andre dyr i huset (les: hybelkaniner)

    Konklusjon: jeg trenger ei ugle i juletreet - omgående!

    Ha ei goood jul!

    .. og forresten.. dette var en fornøyelig blogg!! Jeg kommer tilbake! :)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...