onsdag 1. desember 2010

Joda, noe er på stell

Først, tusen takk for alle støtteerklæringer og gode kommentarer til gårsdagens innlegg.

Tirsdag kveld ved leggetid uttalte Trollet "Jeg gleder meg til i morgen".
-Å, ja, da begynner maleskolen, det blir gøy, svarer den dumme mora.
-Mammaaaaaa, etterfulgt av hodet på skakke og hevede øyebryn.

Ooops, første desember, ja. Da skal jo kalenderen opp. Og noe er faktisk på stell i juleforberedelsene innerst i veien.


Enøyde gamle nisser

Du stusser kanskje over at det kun henger en pakke på kalenderen? Vel, det er flere årsaker til det.

Kalenderen ble laga av moder'n da storebroren min var liten, ja den er altså langt over 40 år gammel, nesten 50 når jeg tenker meg om. Og på den tida trengte den kun bære vekten av 24 Twist-biter. Brodern og jeg fikk en annenhver dag. Den gamle stria er ikke tilpassa tunge kalendergaver anno 2010.


Den andre årsaken til den enslige pakka er at Trollet har bestemt seg for å fortsatt tro på julenissen. For her kommer faktisk nissen hver natt fram til julaften og henger opp en ny pakke. Nå tror hun egentlig ikke på julenissen lenger og det er forsåvidt greit. Men tirsdag kveld proklamerte sjuåringen uoppfordra at hun tror på nissen igjen nå før jul, redd for å gå glipp av noen pakker antageligvis.Så da kommer nissen hver natt, da....

Det har jo vært veldig praktisk denne ordningen med å henge opp en og en pakke. Da har vi ikke trengt å ha alle kalendergavene klare ved månedsstart, men kunnet supplere underveis mot julaften.

Tro det eller ei,  i år er faktisk alt på stell, alle kalendergavene er klare, ferdig innpakka i en pose i mors klesskap. Ja, det er nesten så jeg ikke tror det selv. Faktisk er det såpass lenge siden jeg var ferdig med innpakkinga at jeg ikke husker hva som var i denne første...

Og det er mer på stell her også, ohoi. I år har jeg gjort et genialt trekk og alliert meg med en venninne.


12 spennende pakker til meg, jeg har kun klemt på en...

Vi gir kalendergaver til hverandre! For at det ikke skulle bli for voldsomt så begrensa vi oss til 12 gaver. Tanken var at våre respektive menn kunne fylle på med ytterligere 12, men den tanken ser det ikke ut som noen av de to mennene har forstått....

Status 1. desember: Troll og Madame har kalendere. Mannen og Olme Beist har ingen og er likegyldige til det.

Elisabeth

PS. Ikke gå glipp av starten på denne julekalenderen hos Pias verden.

12 kommentarer:

  1. Hehe, vi kjører twistvarianten ennå. men med smågaver innimellom, og her og der slenger jeg på et lilla hjerte. De dagene er det overraskelse. Fin måte å fordele jobben på...

    SvarSlett
  2. Du har vore flink, det må eg få seie. Eg har med eit nødskrik, fått klar kalender eg også. Eg trudde at Jenta, på 11, ikkje skulle ha, men der fekk eg noko midt i fleisen til svar. Kjem nok eit blogginnlegg om det.

    Du pg Pia er no nokre supre bloggedamer då :)

    SvarSlett
  3. Åååå så flink du er med å være tidlig ute...her er det blitt Flax kalender hos mine.
    Koselig kalender

    Ønsker deg en fin kveld

    SvarSlett
  4. Oj! Sånn kalender har vi her og. Ikkje nett lik, men ein som mor mi laga for nesten 50 år siden... til storebror.
    Så her henger også pakker for ein dag om gangen. Men det henger sammen med at eg bare såvidt klarer å gjera pakkene klare for ein dag om gangen.
    Kjekk julekalender du og Pia har kokt sammen! :)

    SvarSlett
  5. Hyggelig overraskelse i posten i dag. Løperen passer flott på benken her på kontoret. Har tenkt på det vært år, men ikke kommet så langt. Bilde og omtale kommer ca 20.12.

    Så gøy med venninnesamarbeid om flere kalendere.

    Da venter mandlene.

    Hilsen Åshild

    SvarSlett
  6. Så koselig med en så gammel kalender!
    Junior, her i huset, ville heller ha Legokalender så jeg har sluppet unna hele pakkestyret, men synes ærlig talt at det er bittelitt vemodig :)
    Ønsker deg en koselig kveld!!
    Klem

    SvarSlett
  7. Genialt å henge opp en ny hver dag :-) Her ligger også gavene i ei kur under kalenderen - tør ikke henge noe tungt på den (og så blir det så mye mer jobb med å knyte dem fast) ;-)

    Julekalenderen til Pia og deg var bare kul - gleder meg til i morra :-D

    Ha en fin kveld og klem fra Siv

    SvarSlett
  8. For en fin kalender med enøyd nisse!

    Her i huset henges også en gave opp hver dag. StoreLou tror nemlig også at nissen kommer hver dag. Dessuten er jeg jammen ikke sikker på om alle gavene hadde fått henge ifred...

    SvarSlett
  9. Jasså, så du har julekalender?
    Jeg har en julekalender i min blogg - ta gjerne en titt!

    SvarSlett
  10. hahahaha, det er en del konsepter som menn bare ikke forstår ;)
    Det er alltid like artig å lese innleggene dine :)

    SvarSlett
  11. Ja, det ville forbausa meg litt, om du ikke hadde det på stell. Flink har du vært. Koselig kalender! Og heldige deg med egen kalender! Jeg tror faktisk vi kan kalle deg MÅNEDENS KALENDERJENTE ;)

    SvarSlett
  12. For en koselig kalender, så fint at du bruker din gamle. Jeg hadde en rekke med spiker på som storesøster laget til meg, men det var mange fine pakker på spikrene :) Julekalender er kjekt!

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...