mandag 13. desember 2010

Nisse med kontakter

Innerst i veien kommer nissen hver natt og henger opp ny pakke på kalenderen.

-Nissen har handla på Hennes og Mauritz, mamma! Ja, nissen har handla på H&M, nissen som besøker oss har handla på Pomp de Lux også, det er vel ikke noe rart i det. Nisser kan fint handle i butikk eller per nett.

Men en morgen måtte mor ty til en hvitere løgn....eller røverhistorie.



-Se mamma, dette hjertet har jo DU sydd!

-Eh, ja. Jeg fikk et brev fra nissen som gjerne ville ha det hjertet for han skulle gi det til en søt og grei jente. Jeg aaaaante jo ikke at det var DEG. Så moro!  Kom nå, du må ta på deg så du ikke kommer for sent på skolen....øh.

Elisabeth/nisse

17 kommentarer:

  1. Hm de barna de barna.....hi hi
    Søtt hjerte var det iallfall
    Ønsker deg en fin mandag
    Klem til deg

    SvarSlett
  2. Den nissen, den nissen! :)

    SvarSlett
  3. Hi, hi, det var da en riktig søt hvit løgn:-)

    SvarSlett
  4. Nissen er en kar med kontakter fra hele verden, må vite. Klart han snappet opp et sånt lekkert hjerte og la i kalenderen hennes! ;)

    God Luciadag til dere alle sammen. :)

    SvarSlett
  5. Hihi! Den rodde du godt i land!

    SvarSlett
  6. he, he! Blir faktisk et enklere foreldre liv når barna har blitt så store at de ikke tror på nissen lengre. Gled deg :-)
    Klem Igi

    SvarSlett
  7. Så fint hadde ikkke jeg klart å komme meg ut at den nei;) Herlige nisse:)

    SvarSlett
  8. Synes du høres ut som verdens beste mammanisse:-)

    SvarSlett
  9. Hehehe, det var i det minste en skikkelig fin løgn da :)
    Satser på at du rapporterer om tilbakemeldingen fra frøkna?

    SvarSlett
  10. Snartenkt og smart kalle eg det ;o)

    SvarSlett
  11. Hehe. Gøy med jul og kalendere! :)
    Ikke minst at det er lov å lyge litt ;)

    SvarSlett
  12. Hihi...
    Min gutt på seks tror dessverre ikke på nissen lengre. Syns nesten det er litt synd, jeg. Dette innlegget var bare herlig!
    Klem Tonje

    SvarSlett
  13. Ja kjære dere, Trollet tror jo egentlig ikke på nissen lenger, men hun later som for å få kalendergave antar jeg. Eller hun VIL tro på nissen og Mannen forteller røverhistorier om at han syntes han hørte noe da han var oppe på do om natta og plutselig hang det en pakke der osv. Hi hi.

    SvarSlett
  14. Du er god. Eller kanskje det er barnet som er det.

    Hilsen Åshild

    SvarSlett
  15. He he, så den gikk hun på, altså?;)

    SvarSlett
  16. hadde jeg vært en liten jente som trodde på nissen så hadde jeg helt sikkert trodd på den historien. . . . Hadde det ikke vært for ordet BREV! Mail gjerne, sms, tweet, kommentar på bloggen. . . Ok. . . Men BREV??? Hihi

    SvarSlett
  17. Hihi, som den gangen eldstejenta stussa på at nissen hadde akkurat sånn sekk som ho mor (=bestemor) har. "Jøss, så snodig", var svaret hun fikk. Og det var det jo!

    Godt de tror på oss. Enn så lenge... ;-)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...