fredag 4. juni 2010

Fram med sommertøyet!

Plutselig ble det sommer, som jula på kjerringa, i år også.

Jeg hadde knapt rukket å rydde bort boblejakka og stillongsen før jeg måtte ta turen opp på roteloftet igjen og titte etter sandaler og shorts.

For sekåringen innebærer det å finne fram sommertøyet ikke bare det å finne det og putte det i skuffer og skap. Nei, det må en hel prøvesesjon til. For i løpet av vinteren har kjoler blitt til tunikaer og langbukser til høyvannsbukser. Veldig greit når man stort sett vokser i høyden. Tror hun har noen plagg som tas i bruk for tredje sommeren på rad. Nå altså som noe annet et det det opprinnelig var.

Likevel fornyes garderoben selvfølgelig. Og hver forsommer når jeg tar fram kassa fra loftet, er det overraskelser. Overraskelser i form av poser med klær som ble kjøpt på supersalg på slutten av fjorårets sesong. Lindex har f.eks. i august hvert år "Halv pris av nedsatt pris". Da handler mor og er i lykkerus over gode kjøp som t-skjorter til en tjuekroning. Så glemmer selvfølgelig mor hva hun kjøpte og pakket bort med en gang. Så blir det "å, den ja, det var et godt kjøp" når sommerkartongene finnes fram neste sesong. Nye plagg til Trollet kjøpt for en slikk og ingenting. Så kan mor med bedre samvittighet kjøpe  sommerbukse fra Noa Noa for 800 kroner til seg selv...


Årets forundringspakke

Sko er det vanskeligere å beregne på samme måte. Sko kan ikke brettes litt opp om de er for store. Likevel kan ikke mor dy seg noen ganger, når hun kommer over sånne superduper gode tilbud. Derfor har Trollet i år fine, blomstrete tresko, et par nummer for store. 100 kroner (før 279,-) fra Din Sko. For Trollets føtter har vokst bemerkelsesverdig lite det siste året. Da kan man jo håpe på at større investeringer som slalåmstøvlene kan brukes en sesong til. Det finner vi ut om noen måneder.


Fjonge tresko, et par nummer for store

Elisabeth

PS. I mitt forrige innlegg var det ikke meningen å henge ut en hel arbeidsgruppe, men jeg skjønner mange har sterke meninger om telefonselgere. ☺ Mitt hovedpoeng var at, uansett yrke, må man møte kunden med et minimum av kunnskap, man må forberede seg en smule. For man kan risikere å støte på vrange kunder som meg....

8 kommentarer:

  1. Disse såkalte superkjøpene har jeg (dessverre) rimelig god erfaring med. Det er ikke lite jeg har funnet i skuffer og skap i det siste.

    Skoene var helt fortryllende. Snakk om at fottøyet klart og tydelig forteller at nå er det sommer.

    Klem

    SvarSlett
  2. He, he, ja, jeg kan skrive under på at min mor Smykkas har en helt egen evne når det gjelder bomkjøp:-) Vel, vel, hun er ikke alene om det. Så det er godt det blir noen kupp innimellom. Treskoene er nok like fine til neste år:-)

    Bikinisesongen er rett for døren, Elisabeth, så det er bare til å hente fram både sommertøy OG rockering....

    SvarSlett
  3. Ja, er det ikke deilig å finne fram røverkjøpene!? Jeg har funnet fram noen jeg også. Og sommerklær.... Jeg har en sekk fine klær. Som jeg fremdeles ikke kommer inn i etter siste familieforøkelse. Søren! Men jeg nekter å kjøpe nytt! Så nå prøver jeg å bli hekta på jogging eller annet. Håper det hjelper innen neste års varmetid. Imens kler jeg meg i telt a-la-Trine :) Ho ho. (Telt-Trine!!)

    SvarSlett
  4. GURI MALLA!, som vi sunnmøringer sier. De treskoene var jo bare fine da. :)
    Bra innlegg om telefonselgere. Jeg pleier å rope "Ikke interessert!" for så å slenge på røret :/

    SvarSlett
  5. Ja, tenk om man bare vokste i høyden *sukk* Bustemannen som måler to meter på sokkelesten priser seg vel kanskje lykkelig over at så ikke er tilfelle, men...

    Her har sommertøyet blitt innlosjert i skapene for lengst, men det kommer stadig noe nytt til. Er det noe jeg har lite av, er det sommertøy!

    Treskoene fikk meg til å tenke på en av mammas "favoritter" fra min barndom. Da vokste jeg med fire nummer i føttene på et år, og det var visst ikke bare, bare, haha.

    Her er det brått nattinatt, så da får det bli et ønske om en god natt og en fin morgendag fra Bustekroken.

    Bustenattaklem

    SvarSlett
  6. Hehe..kjenner meg litt igjen med den shoppingen. Den fornuftige planleggings-shoppingen er veldig inkonsekvent og egentlig ikke så fornuftig likevel. Kuuuule tresko da, drit i at de er for store når de er så søte!:) Ha en flott helg! Klem Heidi

    SvarSlett
  7. Hipp hurra for Lindex! Eg køyrer to timar for å nå fram til slike stativ, alt for barna ;-)

    Såg at det plutseleg var komme fleire følgarar på bloggen min, og du var ein av dei. Det var kjekt!

    SvarSlett
  8. Jeg har også masse klær fra Lindex, kjøpt på supersalg i desember. Fint å ha når sommeren kommer

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...