søndag 6. juni 2010

Situasjonsrapport

Innenfor salg og annen kundekontakt er det viktig med oppfølging slik at alle føler at de er blitt hørt, har fått ønsket informasjon, får anledning til å komme med spørsmål osv.

Mulig det er sånn i bloggverdenen også. Kanskje noen bare venter i spenning på å høre om den halvbeisa trappa har fått mer beis eller om løvetanna er nedkjempa innerst i veien. Jeg vet ikke, men her følger ihvertfall en situasjonrapport, en oppfølging av tidligere omtalte saker.

Men først: Tusen, tusen takk for alle kommentarer til innlegget om murerbedet mitt. Jeg har lest alle flere ganger og virkelig sugd til meg alle lovord og komplimenter. ☺☺☺

Men, altså situasjonsrapporten:

Den halvbeisa trappa ble helbeisa en kveld. Og så kom regnet.

Roteloftet er fortsatt rotete.

Løvetann blomstrer i plena, men jeg tror mitt giftangrep har hatt en viss innvirkning for det er ikke snakk om like store mengder som tidligere år. Eller så er det innbildning og ønsketenkning. Mys på bildet av murerbedet, smått med gult i bakgrunnen.

Sølja som forsvant på 17. mai har ikke mirakuløst dukket opp. Bestemor har allerede notert det som et bursdagsønske til sjuårsdagen i oktober.

Jeg har ikke tulleringt noe mer og Pia har tilgitt meg. Jeg føler jeg har vært nok ondskapsfull for en stund...men det var artig....

Doplakaten på jobben er en stor suksess. Første A3 ark er utskrevet og jeg hengt opp et nytt ark. + lagt inn en grønn penn for variasjonens del.




Kappahl-kjolen med den elendige glidelåsen har vært på rehab hos Hospital Moder, som med nydelige håndsydde sting på avlevert sort glidelås har sørget for at kjolen nå kan tas i bruk igjen.

Ang. opfølging, det minner meg på en historie om en kar jeg jobba sammen med for mange år sida. Dette var en enkel sjel og etter hvert ble det tydelig at han trengte helt klare arbeidsinstrukser. Han skulle selge industribatterier, denne enkle karen, og hadde fått beskjed fra sjefen om å følge opp kundene. Derfor ringte han en og snakka om løst og fast, været og sånt. Etter en stund ble kunden litt utålmodig og spurte om han ringte for noe spesielt. -Ja, jeg følger opp, var svaret. Ja, sånn kan det også gjøres.

Nå må jeg visst ut og lete etter snegler, siden de fleste er enige om at det virkelig er den morderiske arten som har funnet veien innerst i veien. Jeg håpet det var en uskyldig skogssnegle. Det er ikke godt å si om den var av de bruneste svarte eller de svarteste brune, skjønner....Den på bildet i forrige innlegg ble klippet i to. Æsj, utrolig klissete inni og saksa måtte skikkelig skrubbes. Grøss. Tipper jeg går for Trines forslag om å putte i pose og knyte igjen.....skal se det kommer en oppfølgingsrapport på den saken også en dag.

Elisabeth

11 kommentarer:

  1. Får ikke lest så mye blogger for tida, så jeg må tilbake til en eldre sak her inne: WOW! Jeg er imponert over muren din. Den var kjempefin! :)
    De sneglene er skikkelig ekle. De har ikke kommet hit i hagen enda. Men en nabo sier hun har fått de, så det er vel bare snakk om tid.

    SvarSlett
  2. Bruk salt de dør med en gang og ikke noe klin.
    Får grøssninger hvis det hadde vært meg som hadde hatt en snegle i pose liggende et sted, mareritt til og med ;)

    SvarSlett
  3. Har ikke tenkt på mye på ditt løvetann-problem, men sølja har jeg tenkt på. Og jeg mente seriøst at jeg trodde den skulle dukke opp igjen.
    Blir litt usikker når du sier at du IKKE har tulleringt meg flere ganger? Hvem i all verden er det jeg har skjelt ut da?....

    SvarSlett
  4. Gi meg snegler i tusenvis, bare jeg slipper disse monsterbillene på badet!!!!! Nei, nå fikk jeg et sånt bilde inni hodet av tusenvis av snegler på badet....usj..

    Gi meg EI snegle, bare jeg slipper disse monsterbillene på badet!!!

    På forhånd takk! Og takk for oppfølginga....

    SvarSlett
  5. Jeg har faktisk fra tid til annen tenkt på den trappa, men har glemt å søke informasjon. Godt at du FØLGER OPP.

    Ikke flere mord i hagen nå, for det er begrenset hva jeg kan hjelpe deg med i rettsalen.

    Klem

    SvarSlett
  6. Puh, detta har jeg venta på! Takk for at du oppdaterer oss! ;o)

    En kollega har forresten snegler nok i hagen til å dele ut. En kveld her fanget hun 160, tror jeg... Vi har sett én. På fortauet utenfor her. Den trampet Mannen på. Min Mann, altså... ;o)

    SvarSlett
  7. Nydelig oppsummering!
    Det var jo en god idé, sånt må du fortsette med:-)

    Ha en strålende ny uke!!!

    Klem fra størstepia

    PS: jeg syns også at dem tulleringinga til Pia var hinsides morsom;-)

    SvarSlett
  8. Strålende ide med den oppsummeringa.

    Ja, grunnen til at jeg enda ikke har plantet Klatrehortensia er at det tar så lang tid/mange år før det blir noe størrelse og blomster.

    SvarSlett
  9. Krokodiller og sjokolade, tenk ;OP

    Klem fra Grete

    PS: På bordet altså!!

    SvarSlett
  10. Høres ut som om du har fått orden på mye siden sist ;-)

    SvarSlett
  11. Flinke Elisabeth! Bedet ble veldig, veldig, veldig fint! Ang. snegla får vi håpe at det var et engangstilfelle!

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...